Publicat 08/11/2019 15:55CET

La DGT, Trnsit, Barcelona i Racc es conjuren en una declaració per millorar la seguretat vial

La regidor de Mobilitat de Barcelona M. R. Alarcón; el president del RACC Josep Mateu; el sotsdirector de Mobilitat de la DGT, Jorge Ordás; el tinent d'alcalde Albert Batlle; el director de Trnsit Juli Gendrau i la directora d'Apat Yolanda Doménech.
EUROPA PRESS

Acorden millorar la regulació dels patinets elctrics i més carrils bici

BARCELONA, 8 nov. (EUROPA PRESS) -

La Direcció general de trnsit (DGT), el Servei Catal de Trnsit (SCT), l'Ajuntament de Barcelona, el Racc i l'Associació de Prevenció d'Accidents de Trnsit (Apat) han signat aquest divendres a Barcelona una declaració a favor de millorar la seguretat vial.

Ho han fet en el 25 Frum de Seguretat Viria, en el qual han participat el sotsdirector de Mobilitat de la DGT, Jorge Ordás; el director del SCT, Juli Gendrau; el tinent d'alcalde de Seguretat i Prevenció, Albert Batlle; la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón; el president del Racc, Josep Mateu, i la directora d'Apat, Yolanda Doménech.

Han coincidit en la necessitat de reduir al mxim les víctimes d'accidents de trnsit i han subratllat que una gran part es produeixen dins de les ciutats.

La declaració afirma que "els accidents són evitables i cal incrementar els esforos per arribar a l'objectiu de zero morts el 2050" i aposta per incorporar la perspectiva de gnere a la mobilitat, reduir la contaminació i fer una ciutat més adaptada.

Els signants s'han comproms en el text a donar prioritat als collectius vulnerables, i han posat mfasi en els vianants, amb limitació de velocitat a 30 quilmetres i radars que la controlin, a més d'afegir la senyalització de 'camí escolar' a més centres educatius.

També han acordat "dissenyar mesures específiques per a la protecció de les persones grans en el transport públic" i incrementar les adaptacions per a persones amb mobilitat reduda, i que totes les estacions de metro siguin accessibles en cadira de rodes el 2024.

S'han comproms a millorar la regulació dels patinets elctrics, fomentar l'ús del casc i crear més carrils bici així com eliminar els que transiten per la vorera.

ELEMENTS QUE "ES CREIEN SUPERATS"

Gendrau ha adms que, tot i que les xifres d'accidents han disminut, no ho fan "de la manera i amb els objectius que s'havien fixat", i ha detallat que el 69,4% dels accidents de trnsit a Catalunya tenen lloc en entorns urbans, així com un 27% de les víctimes mortals.

També ha assenyalat que hi ha hagut un "repunt d'elements que es creien superats", entre els quals ha numerat les persones que no es corden el cinturó i el mal ús del casc en els motoristes.

En la mateixa línia, ha recordat que gairebé la meitat de víctimes mortals en accidents de trnsit en 2018 havia consumit alcohol o drogues: "Pensvem que teníem superat el 'si beus no condueixis'. Ho tornem a tenir present".

"CIUTAT EMBLEMA DE LA MOTO"

El sotsdirector de la DGT ha assenyalat que el 63% d'accidents a Espanya ocorren en ciutats, i que el 81% de persones que van morir l'últim any eren de collectius vulnerables, és a dir, vianants, ciclistes o motoristes.

"Barcelona és la ciutat emblema de la moto", ha afirmat Ordás, i ha defensat que cal protegir-la i exigir que els motoristes compleixin la normativa, així com assegurar que els vehicles com ara patinets i bicis no circulin per la vorera.

Per la seva banda, Batlle ha assegurat que tenen "objectius molt ambiciosos per no inassolibles", i ha assenyalat que els vehicles de mobilitat personal a Barcelona han augmentat molt durant els darrers mesos.

El tinent d'alcalde ha celebrat la collaboració entre institucions en matria de seguretat vial, i ha agrat la presncia en l'acte de responsables de trnsit dels Mossos d'Esquadra i la Gurdia Urbana.

RADARS A la ZONA 30

La regidora de Mobilitat ha destacat que "Barcelona va ser pionera als 90 en obligar a portar casc als motoristes", i ha dit que el consistori far que es compleixi la velocitat mxima permesa.

Alarcón ha explicat que per fer-ho aplicaran mesures que poden ser "impopulars", i ha anunciat que installaran radars a les zones limitades a 30 quilmetres per hora.

Sobre la zona 30, la presidenta d'Apat ha dit que és imprescindible estandarditzar-la: "És més important el dret a la vida i a la integritat física que el dret a arribar cinc minuts abans".

Doménech ha valorat "canvis positius" en la mobilitat, com el major ús de la bicicleta, sobre la qual ha dit que és un mitj de transport sostenible i saludable, mentre que dels patinets elctrics ha dit que són un nou repte.

"MOBILITAT DE QUALITAT"

El president del Racc ha apostat per una "mobilitat de qualitat", que sigui segura, sostenible, intelligent i assequible, la qual cosa ha afirmat que influir en la qualitat de vida dels barcelonins i els qui visiten la ciutat.

Mateu ha proposat que es puguin intercanviar les multes econmiques per cursos de formació, instaurar una prova d'aptitud per a les persones que tenen el permís B i passen a conduir una moto després de tres anys d'antiguitat en el carnet i que els motoristes hagin de fer servir guants i calat adequat.

També ha demanat estendre el temps dels semfors en els creuaments més amples, reduir la velocitat permesa al voltant de les escoles i reforar els controls per reduir l'ús del mbil i altres distraccions al volant.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés