Publicat 05/02/2018 14:57

Dexeus Dona reconstrueix el clítoris a 89 dones víctimes d'ablació en 10 anys

BARCELONA 5 febr. (EUROPA PRESS) -

La Fundació Dexeus Dona ha facilitat la reconstrucció del cítoris de 89 dones víctimes d'ablació en deu anys, segons les últimes dades del Programa de reconstrucció genital postablació, que la fundació ha donat a conèixer amb motiu del Dia Internacional de Tolerància Zero amb la Mutilació Genital Femenina (MGF), que se celebra aquest dimarts.

El programa es va iniciar el 2007, liderat pel metge Pere Barri Soldevila, i ofereix una reconstrucció de clítoris a dones africanes d'uns 27 anys que han sofert una ablació al seu país d'origen i que han viscut la seva infància i adolescència a Espanya.

L'inici d'aquest projecte va ser una iniciativa pionera a Espanya, que ha contribuït a donar visibilitat a aquest problema i suposa un gran pas per a la inserció d'aquestes dones en la societat occidental, encara que s'ha de realitzar un acompanyament psicològic en paral·lel a aquest procés.

La intervenció sol durar uns 45 minuts i consisteix en una cirurgia que permet restituir anatòmicament el clítoris i altres òrgans afectats, així com recuperar el seu aspecte i capacitat sensitiva en més del 75% dels casos.

Segons dades de l'Organització Mundial de la Salut (OMS), s'estima que actualment existeixen al món més de 200 milions de dones i nenes que han estat objecte de la MGF en els 30 països d'Àfrica, Orient Mitjà i Àsia, on es concentra aquesta pràctica, considerada una violació dels drets humans de les dones i nenes.

Contingut patrocinat