BARCELONA 23 des. (EUROPA PRESS) -
La Policia Nacional i els Mossos d'Esquadra han detingut dos homes que van participar en l'assalt amb armes de foc a una joieria al juliol en Castelldefells (Barcelona), on van sostreure 92.000 euros en joies i van disparar contra un mosso fora de servei que els va intentar detenir.
En un comunicat aquest diumenge, la policia ha explicat que els arrestats formaven part d'un grup criminal, als membres del qual se'ls considera els presumptes autors de deu robatoris en domicilis de Madrid i Toledo.
La investigació conjunta de Mossos i Policia Nacional va començar al juliol quan diversos homes armats van irrompre disfressats en una joieria d'un centre comercial de Castelldefels.
Els assaltants van intimidar als treballadors de l'establiment amb una pistola i van trencar els aparadors per emportar-se les joies i, quan fugien del lloc dels fets, un agent dels Mossos d'Esquadra fora de servei va intentar detenir els atracadors.
Aquests van disparar contra l'agent, que es va parapetar en un lloc segur per evitar ser ferit sense poder parar-los, després que, prop del lloc dels fets, els atracadors van cremar el vehicle que havien sostret per cometre el robatori.
En dies posteriors a l'atracament, els agents van identificar als
quatre autors materials del robatori i a altres dues persones que els haurien donat suport logístic i donat sortida a les joies.
Quatre homes van ser detinguts, tots ells amb un alt
grau de professionalització i una alta itinerància delictiva, i comptaven amb antecedents similars a diversos països.
Així mateix, els policies han arrestat a Sant Boi de Llobregat i Badalona (Barcelona) a dos homes que van participar en l'assalt, i a les dues persones que els van recolzar per cometre el fet.
A més, a finals d'agost, es va detenir a un altre atracador a Itàlia, i els tres atracadors van ingressar a presó després de passar a disposició judicial, mentre que els col·laboradors van quedar en llibertat amb càrrecs.
NOU GRUP DELICTIU
Els investigadors van continuar les gestions policials per localitzar i detenir el quart assaltant de l'establiment, i van determinar que s'havia establert en la població de Cedillo del Condado (Toledo).
A més, els agents van comprovar que l'atracador continuava amb la seva activitat criminal i que s'havia integrat en un altre grup dedicat a cometre robatoris amb força a domicilis, principalment a les localitats de Toledo i Madrid.
L'equip conjunt també va poder comprovar que un dels integrants d'aquest grup també havia participat en l'assalt a la joieria de Castelldefells, per la qual cosa l'11 de desembre un operatiu policial conjunt va detenir cinc persones del grup, quatre homes i una dona.
En concret, a Cedillo del Condado (Toledo) es van detenir tres d'ells, un altre a Getafe (Madrid), i un més a Sant Boi de Llobregat (Barcelona).
Aquest mateix dia es va realitzar l'entrada i registre al domicili que els detinguts tenien a Cedillo del Condado, on els agents van recuperar gran quantitat de joies procedents de l'assalt a la joieria i altres objectes i joies provinents dels robatoris a domicilis.
Els arrestats han estat posats a disposició judicial i el jutge ha decretat presó provisional per a tres d'ells, quedant els altres tres amb llibertat amb càrrecs.