Actualitzat 20/12/2017 14:06

Un detingut a Vallirana per distribuir pornografia infantil en xarxes socials

Detinguts Tres Jóvnes Per Distribuir Pornografia Infantil A través De les Xarxes
POLICÍA NACIONAL

EL PORT DE SANTA MARÍA (CADIS)/BARCELONA, 20 (EUROPA PRESS)

La Policia Nacional ha detingut tres joves en El Puerto de Santa María (Cadis), Madrid i Vallirana (Barcelona) per presumpta distribució de pornografia infantil a través d'una aplicació de missatgeria instantània en xarxes socials.

Segons informa aquest dimecres la Policia en un comunicat, els detinguts compartien de forma activa continguts que incloïen imatges relacionades amb l'explotació sexual infantil.

La investigació es va iniciar gràcies a la col·laboració d'un veí de Jerez de la Frontera (Cadis) que va trobar uns arxius que contenien agressions sexuals contra menors quan navegava per la xarxa.

Després de posar aquests fets en coneixement dels agents, es van realitzar les primeres perquisicions descobrint un grup d'individus molt actius en diferents xarxes socials on compartien imatges relacionades amb l'explotació, l'agressió i l'abús sexual infantil.

Fruit de les gestions realitzades, els agents van identificar tres membres del citat grup, sent dos d'ells menors d'edat, que residien a Vallirana, Madrid i El Puerto.

Els agents de la Comissaria de Jerez de la Frontera van procedir a la detenció del jove de El Puerto en la mateixa localitat i els altres dos investigats van ser detinguts en les seves respectives localitats on residien per ser posats a la disposició de l'autoritat judicial competent.

El material intervingut està sent analitzat i no es descarten noves detencions relacionades amb el fet investigat a causa que la tinença i difusió d'aquest tipus d'arxius, així com el mer fet de sol·licitar a altres persones aquest tipus de continguts constitueix per si mateix un delicte tipificat en el Codi Penal.

La investigació ha estat desenvolupada per agents pertanyents a la Unitat de Delictes Especialitzats i Violents de la Comissaria de Jerez (Cadis) amb la col·laboració del Grup I contra l'Explotació Sexual de Menors a Internet de la Brigada Central d'Investigació Tecnològica i els integrants del Grup d'Investigació de Delictes Tecnològics de la Prefectura Superior de Policia a Catalunya.

Contingut patrocinat