Actualitzat 03/12/2018 16:48

El detingut per violar dones grans a Gràcia va fer servir una violència "més pròpia d'una bèstia"

Detingut un home que va agredir sexualment i va robar a tres ancianes a Barcelon
MOSSOS D'ESQUADRA

És un "depredador sexual" amb cent antecedents per robatoris, segons els Mossos

BARCELONA, 3 des. (EUROPA PRESS) -

El detingut pels Mossos d'Esquadra per la seva presumpta implicació en tres agressions sexuals a dones grans al barri de Gràcia de Barcelona va fer servir una "violència gratuïta molt important, més pròpia d'una bèstia que d'un ésser humà", ha explicat en roda de premsa l'inspector en cap de l'Àrea d'investigació criminal de Barcelona, Pere Guillén.

L'inspector ha explicat que el detingut, de 47 anys i nacionalitat espanyola, acumula un ampli historial delictiu amb un centenar de detencions dels Mossos i la Policia Nacional, tots per robatoris, però que malgrat ser multireincident mai no havia comès cap violació anteriorment.

Ha expressat que les víctimes estan "afectades i traumatitzades", dues tenen més de 90 anys, han hagut d'estar un temps ingressades en centres hospitalaris per les seqüeles que van patir, i fins i tot una va perdre la visió.

Segons la investigació dels Mossos, l'home presumptament va cometre el 21 d'octubre, amb mitja hora de diferència, dues agressions sexuals encara que no va arribar a acabar la violació, i en el tercer cas, el 18 de novembre, sí que va arribar a violar la tercera anciana.

Guillén ha explicat que la manera d'actuar d'aquest "depredador sexual" és estranya a Barcelona, no l'havien tingut abans, i ha sentenciat que l'home, de no haver estat arrestat, hagués continuat atacant més dones sens dubte.

A PRESÓ

Els Mossos d'Esquadra el van arrestar en unes barraques de Montcada i Reixac (Barcelona), on vivia actualment, per presumptament agredir sexualment i robar amb violència tres dones grans al districte de Gràcia de Barcelona, i el jutge ha ordenat el seu ingrés a la presó.

En un comunicat, els Mossos han explicat aquest dilluns que el detingut, va cometre els tres robatoris amb violència i les tres agressions sexuals, dues en grau de temptativa, entre el 21 d'octubre i el 18 de novembre, i que les seves víctimes van patir lesions greus.

La investigació es va iniciar el 21 d'octubre quan la Policia catalana va tenir coneixement dels dos primers casos, quan el delinqüent va abordar les dues dones amb poc temps de diferència quan accedien al seu domicili, i les va copejar amb la intenció de robar-les i agredir-les sexualment.

DETINGUT EL 28 DE NOVEMBRE

Els agents de la Divisió d'Investigació Criminal (DIC) van aconseguir identificar el presumpte autor i van desplegar el 28 de novembre un dispositiu policial per arrestar-lo: havia viscut en altres èpoques a Gràcia en anys anteriors, el 2008 i 2014.

Aquest mateix dia els investigadors van escorcollar el seu domicili, en què hi van localitzar diversos indicis que el relacionen amb les agressions, i després de passar a disposició judicial el 29 de novembre, el jutge va decretar el seu ingrés a la presó.

En conèixer el segon episodi, els Mossos van desplegar una "acció preventiva" al barri de Gràcia que va consistir a augmentar la presència de policia de paisà als carrers, per donar seguretat a les veïnes.

Contingut patrocinat