GIRONA, 8 set. (EUROPA PRESS) -
Els Mossos d'Esquadra han detingut aquest dilluns un home de 26 anys a Lloret de Mar (Girona) per presumptament divulgar discursos d'odi LGTBI-fòbics, racistes i ideològics per les xarxes socials, a més de per tinença il·lícita d'armes, informen en un comunicat aquest divendres.
El detingut suposadament transmetia el seu discurs "amenaçador" des de múltiples perfils i, després d'escorcollar el seu domicili, els agents van trobar una arma llarga tipus carabina amb munició, textos relacionats amb la ultradreta i banderes, adhesius, cartells i pancartes de la dictadura franquista.
També van localitzar una impressora 3D, i els Mossos expliquen que l'home tenia "habilitats i coneixements necessaris, a més de fàcil accés a material" per fabricar armes de foc.
INVESTIGACIÓ
La policia catalana va impulsar la investigació el 2022, si bé els fets es remunten al 2021 quan l'Ajuntament de Lloret de Mar va denunciar el robatori d'un cartell de la regidoria d'Igualtat, que els agents van trobar al domicili del detingut.
La investigació continua oberta i els policies no descarten obtenir més proves un cop analitzats tots els objectes recuperats al domicili i després de l'anàlisi dels textos sobre els quals presumptament "fonamentava" el seu discurs i activitat.
L'home va passar a disposició judicial al jutjat 2 de Blanes (Girona) el 5 de setembre, l'endemà de la detenció.