MOSSOS D'ESQUADRA - Arxiu
BARCELONA, 6 abr. (EUROPA PRESS) -
Els Mossos d'Esquadra han detingut un home de 52 anys per presumptament simular el seu segrest a Sabadell (Barcelona), segons ha informat la policia catalana en un comunicat aquest dijous.
Han explicat que l'arrestat "havia fet creure que estava privat de llibertat i que els suposats raptors demanaven 2.500 euros" de rescat.
Els fets van tenir lloc el 20 de mar, quan la mare del detingut va rebre uns missatges al mbil que el seu fill estava segrestat i li exigien un pagament de 2.500 euros i, en cas que no ho fes, li "provocarien lesions".
La mare es va dirigir a la comissaria de Sant Cugat del Valls (Barcelona) per presentar una denúncia, i la Unitat Central de Segrestos i Extorsions de la Divisió d'Investigació Criminal (DIC) es va fer crrec de la investigació.
"Des del primer moment es va donar tota la credibilitat al segrest i es van activar els recursos habituals en aquests casos amb l'objectiu de localitzar i alliberar la persona suposadament segrestada", afegeix el comunicat.
Durant la investigació, els agents van descobrir que l'home era al centre de Sabadell i "se l'havia vist mentre caminava pel carrer", i el van localitzar i van comprovar que s'havia inventat el segrest i que havia enviat els missatges a la seva mare per atendre uns deutes personals que tenia.
La policia catalana va detenir l'home per la presumpta simulació del segrest i per un presumpte delicte d'amenaces condicionades amb nim de lucre cap a la denunciant.
Després de passar a disposició judicial, el detingut ha quedat en llibertat amb crrecs.