BARCELONA 8 maig (EUROPA PRESS) -
Els Mossos d'Esquadra han detingut un home com a presumpte membre d'una organització criminal especialitzada en robatoris amb força en domicilis de Catalunya, el País Basc i el sud de França.
Al detingut, de nacionalitat albanesa, 24 anys i veí de Barcelona, se'l considera autor de robatoris en cinc habitatges d'Alella, Cambrils i Solsona, a més de 24 robatoris a Guipúscoa (País Basc) i 24 a Urrugne i Hendaia (França).
La investigació va començar amb la denúncia del robatori en un pis de Solsona (Lleida) el 8 de gener, que va permetre determinar que es tractava d'un grup de tres homes especialitzats en aquest tipus de delicte: un d'ells feia de conductor i vigilant mentre els altres dos obstaculitzen a les cases.
Escollien zones residencials de petites poblacions i obstaculitzen quan no hi havia ningú forçant finestres i portes per sostreure diners en metàl·lic, joies i petits electrodomèstics.
Com van comprovar que es desplaçaven periòdicament al País Basc, els Mossos van contactar amb l'Ertzaintza i van confirmar que estaven implicats en 24 robatoris en Guipuzcoa i 24 més al sud de França.
Un dels implicats va poder ser detingut el 25 d'abril al carrer Pepe Rubianes de Barcelona, i ha ingressat a la presó després d'haver passat a disposició judicial el dia 27.