BARCELONA 14 gen. (EUROPA PRESS) -
La Policia Nacional ha detingut a Barcelona un noi de 24 anys que presumptament va estafar 100.000 euros a més de 30 persones comprant al seu nom amb targetes client d'una botiga i que creava obtenint les seves dades amb correus enganyosos.
En un comunicat aquest divendres, la Policia ha explicat que utilitzava les targetes per comprar aparells tecnolgics d'alta gamma, amb 87 compres en total, totes durant la campanya de Nadal.
El van comenar a investigar a finals d'any després de rebre moltes denúncies de crrecs fraudulents en comptes bancaris a través de targetes client, i entre els afectats hi havia treballadors del centre comercial on el sospitós comprava.
Els investigadors creuen que el noi utilitzava tcniques de 'phishing' per obtenir les dades de les víctimes: enviava correus enganyosos que demanaven dades confidencials i després les utilitzava per entrar als seus comptes en línia de la botiga.
Després, agafava les dades dels clients per comprar per Internet i feia enviar les comandes a diversos pisos de la província de Barcelona, i com el crrec es feia amb targetes client les víctimes no ho veien reflectit en els seus comptes bancaris fins un mes després de la compra.