Publicat 25/03/2025 10:52

Detenen quatre persones per delictes d'estrangeria a Calonge i Sant Antoni (Girona)

Imatge del dispositiu policial
POLICÍA NACIONAL

GIRONA 25 març (EUROPA PRESS) -

La Policia Nacional de Girona i Lloret de Mar (Girona) conjuntament amb la policia local de Calonge i Sant Antoni (Girona) i Inspecció de Treball van detenir quatre persones el passat 11 de març per delictes relacionats amb estrangeria i usurpació d'identitat en una obra de construcció d'habitatges a Calonge i Sant Antoni.

Durant la inspecció van detectar la presència de diversos treballadors que presentaven una situació administrativa irregular en territori espanyol; a més cap d'ells tenia un contracte laboral en vigor per treballar legalment.

Com a resultat, Inspecció de Treball va obrir diversos procediments sancionadors contra l'empresa responsable per incompliments en matèria laboral i de seguretat social.

El mètode que feien servir consistia en que un ciutadà en situació regular llogava la seva documentació i dades bancàries perquè altres ciutadans en situació irregular assumissin íntegrament la feina corresponent a la nòmina, quedant-se un 20% en concepte de lloguer de la identitat; a més, el ciutadà que facilitava la documentació cotitzava a la Seguretat Social sense treballar.

Els detinguts han estat posats a disposició judicial, mentre que les autoritats continuen amb la investigació per "esclarir possibles responsabilitats addicionals", segons indica el comunicat.

Contador