Publicat 19/10/2023 14:02

Destrueixen una granada de morter de la Guerra Civil trobada a la platja Llarga de Tarragona

Imatge de la granada de morter
GUARDIA CIVIL

TARRAGONA 19 oct. (EUROPA PRESS) -

La Gurdia Civil va destruir una granada de morter de la Guerra Civil trobada divendres passat a la platja Llarga de Tarragona, ha informat aquest dijous en un comunicat.

El cos policial va enviar l'Equip de Desactivació d'Explosius (Edex) avisats per la Gurdia Urbana i van determinar que l'artefacte, a uns 8 metres de la costa i a uns 80 centímetres de profunditat, es tractava d'una granada de morter sistema Valero del 1933 sense detonar.

La granada, tot i que en "avanat estat de degradació", mantenia completa la crrega de substncia explosiva, per la qual cosa després de rebre ordres del Comandant Naval de Tarragona, la Gurdia Civil va retirar l'explosiu i el va traslladar a un lloc segur per destruir-lo.

Contingut patrocinat