Actualitzat 26/08/2022 11:33

Desmantellen 49 botigues 'online' dedicades a la venda d'articles ficticis a Catalunya

Archivo - Representació gràfica d'unes targetes de crèdit
PIXABAY. - Archivo

BARCELONA, 26 ago. (EUROPA PRESS) -

La Policia Nacional ha desmantellat 49 botigues 'online' presumptament fraudulentes que es dedicaven a l'oferta i venda d'articles que els seus compradors mai rebien a Barcelona i Girona, en les quals anunciaven electrodomèstics i productes informàtics a un preu molt baix per aconseguir els diners dels compradors "sense fer-los arribar el producte".

Segons ha informat el cos aquest divendres en un comunicat, l'operació va començar després d'un ciberpatrullatge on es van trobar diversos webs fraudulents i en als quals presumptament es duien a terme aquesta mena d'estafes.

El funcionament d'aquestes botigues 'online' era molt semblant al de botigues autèntiques: contractaven dominis i donaven servei a pàgines web perquè aparentessin ser botigues normals, i també es dedicaven a la "captació de persones que estiguessin disposades a administrar dominis i a encarregar-se del funcionament de les botigues 'online'" per rebre comissions de les vendes.

Els compradors no rebien els articles, només en algunes ocasions podien arribar a recuperar el 70% del preu pagat, així i tot els presumtes estafadors se n'enduien el 30%.

Els agents han detingut set persones a les províncies de Barcelona i Girona, i n'han investigat altres per presumptes delictes d'estafa a través de pàgines web.

Contingut patrocinat