Publicat 12/03/2018 15:53

Desenvolupen un sistema que determina els tipus i intensitat de les emocions en xarxes socials

Mohammed Jabreel i Antonio Moreno (URV)
URV

TARRAGONA 12 març (EUROPA PRESS) -

El grup d'investigació Itaka (Intelligent Technologies for Advance Knowledge Acquisition) de l'Universitat Rovira i Virgili (URV) de Tarragona han desenvolupat un sistema que permet determinar de quin tipus són i de quina intensitat són les emocions que s'expressen a les xarxes socials.

El sistema Emotion Intensity (EiTAKA) ho ha desenvolupat Mohammed Jabreel, sota la supervisió d'Antonio Moreno, per a l'edició d'aquest any de la principal competició internacional sobre sistemes computacionals d'anàlisi semàntica de textos, SemEval.

El sistema desenvolupat és aplicable a altres contextos, com el comerç o la salut, per avaluar l'opinió dels usuaris, ha informat aquest dilluns la URV en un comunicat.

El projecte ideat a la URV funciona a través de tres unitats o fases: fa un processament previ dels tuits perquè el llenguatge a Twitter és informal; converteix l'anotació neta en un vector que ho representa, i en l'última fase, s'analitzen seqüències de paraules per a la predicció final.

Jabreel ha assegurat que aquest sistema pot donar informació valuosa sobre "com se senten" els usuaris sobre un determinat producte o servei, i en el sistema sanitari pot utilitzar-se per transformar les opinions dels pacients en accions polítiques i modificacions.

Contingut patrocinat