Actualitzat 12/12/2017 17:05

Descobreixen la primera paparra que xuclava sang a dinosaures fa 100 milions d'anys

Paparra que xuclava sang a dinosaures investigada en un estudi
UB

BARCELONA 12 des. (EUROPA PRESS) -

Investigadors han descobert la primera paparra que xuclava la sang als dinosaures fa 100 milions d'anys, i ho han fet a través del descobriment d'una peça birmana d'ambre del Cretaci que conté la 'paparra terrible dede drácula'.

El treball, que publica 'Nature Communications', el signen la Universitat d'Oxford, el Museu Americà d'Història Natural, l'Institut Geològic i Miner d'Espanya i l'Institut de Recerca de la Biodiversitat (IRBio) de la Universitat de Barcelona (UB), ha informat el centre aquest dimarts en un comunicat.

Per primera vegada revela una evidència directa entre el parasitisme entre àcars i dinosaures amb plomes, alguns dels quals van evolucionar cap al llinatge de les aus modernes de final del Cretaci.

"Aquest descobriment és molt significatiu perquè és molt difícil trobar fòssils de paràsits xucladors de sang en associació directa amb les restes del seu hoste", ha explicat el professor de la Facultat de Ciències de la Terra i de l'IRBio de la UB Xavier Delclòs.

Segons Delclòs, es tracta del "paràsit hematòfag més antic conegut fins ara de la relació de parasitisme entre antròpodes i vertebrats".

DINOSAURE TERÒPODE

La peça birmana contenia la paparra fòssil 'cornupalpatum burmanicum', que està extingida, i que es trobava enganxada a la ploma d'un dinosaure teròpode.

L'autor principal del treball, Enrique Peñalver, "fins a l'actualitat no hi havia evidència científica sobre el seu rol al llarg de l'evolució".

Contingut patrocinat