Actualitzat 10/07/2015 11:58

Descobreixen que l'alteració d'unes neurones està relacionada amb la diabetis

Diabetes
Foto: LOLA1960

BARCELONA, 10 Jul. (EUROPA PRESS) -

Investigadors de l'Institut d'Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer (Idibaps) de l'Hospital Clínic de Barcelona han descobert que les alteracions en un tipus de neurones de l'hipotàlem tenen relació amb el desenvolupament de la diabetis de tipus 2 al marge del pes corporal.

La investigació, publicada en la revista 'Cell Reports', ha descrit un mecanisme molecular que relaciona el desenvolupament de diabetis de tipus 2 amb el funcionament incorrecte d'un orgànul cel·lular, el reticle endoplasmàtic, en un tipus de neurones anomenades POMC que es troben a l'hipotàlem.

"La clau és el processament d'alfa-MSH, un neuropèptid que es produeix de manera exclusiva en aquest tipus de neurones, que quan està alterat fa que augmenti la quantitat de glucosa que produeix el fetge", ha concretat el director de la investigació, Marc Claret.

El reticle endoplasmàtic és un orgànul cel·lular que s'encarrega de la maduració de les proteïnes i de la seva distribució en la cèl·lula o fora d'ella, entre d'altres funcions.

Quan no funciona correctament, les proteïnes s'acumulen i impedeixen que es desenvolupin amb normalitat algunes funcions cel·lulars, el que causa "estrès del RE", un fenomen relacionat amb malalties metabòliques com l'obesitat i la diabetis de tipus 2.