MINISTERIO DE ANTIGÜEDADES DE EGIPTO
MADRID 3 set. (EUROPA PRESS) -
Arqueòlegs francesos han descobert un dels assentaments més antics coneguts fins ara al Delta del Nil, que data de l'Edat de Pedra Moderna, anterior per tant als faraons.
El cap de la missió arqueològica, Frederic Gio, ha explicat que les perforacions efectuades a les capes inferiors d'un pujol han revelat restes datades al voltant de 5.000 anys a. C., 2.500 anys més antics que la piràmide de Gizeh.
Gio ha dit que la missió hi havia descobert moltes sitges d'emmagatzematge que contenien una quantitat abundant d'ossos d'animals i restes d'aliments vegetals, que han confirmat l'existència de comunitats estables a l'aiguamoll del Delta del Nil fa set mil·lennis, segons ha informat el Ministeri d'Antiguitats d'Egipte.
La informació que s'ha aconseguit des del 2015 al lloc, --situat a Tell el Samara, 140 quilòmetres al nord del Caire--, ofereix una oportunitat única per als arqueòlegs de conèixer les comunitats prehistòriques que han viscut al delta durant milers d'anys.