BARCELONA 7 jul. (EUROPA PRESS) -
Els Mossos d'Esquadra han desarticulat un grup criminal, amb quatre detinguts, que es dedicava a fer robatoris amb fora de cables de coure a polígons industrials de l'rea metropolitana de Barcelona, principalment forant arquetes del terra per sostreure'n cablejat elctric.
Els agents van interceptar 'in fraganti' tres presumptes integrants del grup criminal el passat 29 de maig a Sant Cugat del Valls (Barcelona), quan ja havien robat coure per valor de 100.000 euros, segons ha informat la policia catalana aquest diumenge en un comunicat.
Els detinguts actuaven de matinada i estan presumptament relacionats amb 15 robatoris amb fora més comesos des del mes de febrer, tot i que els investigadors no descarten poder-los atribuir més incidents semblants.
Alguns dels robatoris que s'atribueixen al grup criminal van provocar talls de subministrament elctric a diferents empreses.
El grup es movia en dos vehicles: una furgoneta que els servia per carregar el material sostret i un segon que feia rols de vigilncia per evitar que els descobrís el personal de les empreses afectades o la policia.
Un dels detinguts, apunten els Mossos d'Esquadra, era el líder del grup i qui s'encarregava de fer les tasques de vigilncia i l'organització logística, mentre que la resta estava especialitzada en manipulació i tall de cable elctric.
Un cop detinguts, van ser traslladats a dependncies policials, i els investigadors van registrar el domicili on vivien per intervenir objectes d'inters com targetes SIM de telfons, on van detenir una quarta persona, una dona presumptament relacionada amb un robatori amb fora, un furt i el mateix grup criminal.
Els detinguts presumptament venien cable a dues empreses que recuperen metalls, situades a l'Hospitalet del Llobregat i Cervelló (Barcelona), respectivament, les cmeres de vigilncia de les quals van servir per acreditar la identitat dels detinguts.