GRANOLLERS (BARCELONA), 9 (EUROPA PRESS)
Els Mossos d'Esquadra han detingut dos homes de nacionalitat xilena i una dona espanyola, veïns de Badalona, com a presumptes membres d'un grup criminal especialitzat en robatoris amb força en habitatges del Vallès Oriental, La Selva i el Moianès.
La policia els ha relacionat amb 19 robatoris a l'interior de domicilis, produïts des de setembre d'aquest any, i també cerca un quart membre de la suposada organització que està en crida i cerca.
Els dos homes, detinguts el 31 d'octubre, són a la presó i la dona lliure amb càrrecs, després de passar a disposició judicial, segons ha informat la policia catalana aquest dijous en un comunicat.
Arran d'un robatori a Lliçà d'Amunt (Vallès Oriental), en el qual els lladres van forçar una finestra corredissa amb una eina que podria ser un tornavís, els investigadors van identificar el vehicle amb el qual van fugir quatre persones i que, dies després, va sortejar una patrulla de la Policia Local de Vilanova del Vallès i va abandonar el turisme a Alella, en el seu interior hi havia diverses eines que podrien utilitzar-se per forçar habitatges.
Els Mossos van descobrir que el grup residia a Badalona, on tenien un pis i un altre vehicle, i que sempre seguia el mateix 'modus operandi': accedia a les cases mitjançant alguna eina com un tornavís, s'emportava objectes electrònics, joies, diners i material fàcil de transportar i de vendre al mercat il·legal.
Gràcies a les dades recollides pels Mossos, així com les descripcions aportades per diversos testimonis, se'ls va poder identificar i tenir indicis que robaven de forma continuada i per això, el passat 31 d'octubre es va muntar a Badalona el dispositiu per detenir-los.
En el vehicle que viatjaven els detinguts van trobar gran quantitat de joies, que havien estat robades aquest mateix matí del dia 31 en habitatges de Caldes de Malavella; bosses de mà i rellotges, sostrets en una propietat de la Garriga; guants; tornavisos i motxilles.
L'1 de novembre, amb autorització d'un jutge, van registrar el domicili de Badalona, en el qual van trobar material presumptament robat com petits electrodomèstics, 27 bosses de mà, 120 rellotges de polsera, perfums i una gran quantitat de joies.