Actualitzat 17/02/2026 13:14

Desarticulada una xarxa a Barcelona i Itàlia amb 12 detinguts per tràfic de drogues

Cotxe de la Policia Nacional
DAVID ZORRAKINO - EUROPA PRESS

BARCELONA 17 febr. (EUROPA PRESS) -

Agents de la Policia Nacional, en una operació conjunta amb la Guardia di Finanza d'Itàlia, han desarticulat una organització criminal que operava a Barcelona i Catània (Itàlia) dedicada al presumpte tràfic internacional de drogues, en un operatiu que s'ha saldat amb 12 detinguts, sis d'ells a Barcelona, on dos han ingressat a la presó.

En total, s'han intervingut 1.670 plantes de marihuana, armes de foc i més de 40.000 euros en efectiu, i durant l'operatiu, amb 145 agents en total, s'han bloquejat béns mobles i immobles per un valor aproximat d'un milió d'euros, informa la Policia Nacional en un comunicat aquest dimarts.

Les primeres investigacions van constatar que l'epicentre de la xarxa se situava a Catània i tenia ramificacions a la capital catalana, dedicada a la producció, adquisició i distribució de grans quantitats de marihuana i haixix.

El principal investigat, assentat a Barcelona, dirigia la producció de cànnabis en plantacions indoor situades en territori espanyol, i també l'adquisició de droga a altres proveïdors.

Posteriorment, n'organitzava l'enviament a Itàlia per distribuir-la a la zona oriental de Sicília.

Contador

Contingut patrocinat