Actualitzat 17/12/2013 22:39

Desactiven el protocol per contaminació atmosfèrica a l'àrea de Barcelona

Vista De Barcelona Desde Collserola. Contaminación.
EUROPA PRESS

BARCELONA 12 des. (EUROPA PRESS) -

La Conselleria de Territori i Sostenibilitat, juntament amb el Centre de Coordinació d'Emergències i Protecció Civil, desactiva aquest dijous el protocol per reduir la contaminació atmosfèrica que està operatiu des de dilluns.

El protocol afectava les ciutats de Barcelona, Badalona, L'Hospitalet de Llobregat, Sant Adrià de Besòs, Santa Coloma de Gramenet, Castelldefels, Cornellà, Esplugues, Gavà, Molins de Rei, El Prat de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Sant Vicenç dels Horts i Viladecans.

Segons ha informat el departament, el protocol es desactiva a les 9 hores després de constatar que les condicions meteorològiques estan començant a afavorir una millor dispersió dels contaminants.

La qualitat de l'aire passarà de ser pobre a regular, de manera que la Generalitat segueix recomanant un ús racional del vehicle privat i prioritzar el transport públic en els desplaçaments.

Durant l'episodi ambiental, malgrat que els nivells de diòxid de nitrogen s'han mantingut elevats a la zona afectada, no s'ha sobrepassat el límit màxim horari dels 200 micrograms per metre cúbic.

Contingut patrocinat