GIRONA, 15 des. (EUROPA PRESS) -
Els Mossos d'Esquadra van denunciar penalment el passat 25 de novembre dues dones i un home per gravar i difondre un vídeo d'un incendi a Ripoll (Girona) en el qual apareixia un ancià que posteriorment va morir a causa del foc.
Segons un comunicat aquest dimarts, el 20 de novembre al matí es va produir un incendi en un domicili de Ripoll, en el qual va morir un home d'edat avançada a causa del foc, i a través de les xarxes socials va començar a circular un vídeo en què es veia la víctima a la balconada en els seus últims instants de vida.
La Unitat d'Investigació de la comissaria de Ripoll va determinar que aquestes imatges, estrictament privades i amb un contingut altament sensible, s'havien difós a través d'una aplicació d'enviament entre mòbils i s'havien fet virals en xarxes socials amb el greu perjudici per a la família del mort.
La investigació va permetre identificar la dona que va gravar el vídeo i altres persones que el van reexpedir en diferents xats, fins que es va difondre de manera descontrolada i massiva entre més persones de la localitat de Ripoll i de la resta de Catalunya.
Arran dels fets, les autoritats judicials competents citaran les tres persones denunciades per anar a declarar.