Publicat 06/01/2022 16:13CET

David Casademunt aborda les pors humanes en el seu debut amb el llargmetratge 'El páramo'

Archivo - Arxivo - Els intèrprets Roberto Àlber, Asier Flors i Inma Cuesta presenten 'L'erm' en el Festival de Sitges
EUROPA PRESS - Archivo

Protagonitzat per Inma Cuesta i Roberto Álamo

BARCELONA, 6 gen. (EUROPA PRESS) -

El director barceloní David Casademunt debuta en el llargmetratge amb 'El páramo', un conte sobre les pors humanes i l'aïllament que protagonitzen Inma Cuesta, Roberto Álamo i Asier Flores ambientat en una cabanya aïllada en un paratge inhòspit, que, després del seu pas pel Sitges - Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya, s'estrena aquest dijous a la plataforma Netflix.

En la pel·lícula, mare i fill es queden sols a la cabanya en una època de guerres i violència després que se'n vagi el pare, però la situació canvia quan una misteriosa i violenta criatura aguaita el lloc.

En una entrevista d'Europa Press al seu pas pel Festival de Sitges, l'actriu Inma Cuesta va explicar que les pors que reflecteixen la pel·lícula són un "lloc comú" per qui ha sentit la pèrdua, la solitud, el desamor o l'abandó, en què la marxa del pare obre una ferida, sobretot en el nen pel qual la figura dels seus pares és la seva arrel.

Per a ella, la pel·lícula està plena de metàfores i la va definir com una mescla de conte fantàstic i terror psicològic en què el nen és l'ànima, i va explicar que va ser la primera pel·lícula que va rodar després del confinament per la pandèmia, motiu pel qual va ser una "mica estrany" que fos una altra forma de confinament.

L'actor Roberto Álamo va afirmar que la por que transita en la pel·lícula és molt interessant per als intèrprets i els espectadors, en ser més "profunda i humana" i tractar aspectes com la por a la solitud, la bogeria, la violència i la falta d'afecte.

El director del film va explicar a Europa Press que la pel·lícula viatja a través de les pors del petit Diego, com són les de perdre el món que l'envolta i que la persona que més vols es vagi transformant en una altra, un repte que per a Asier Flores va consistir a afrontar el "càstig" que suposa veure aquest canvi.

El realitzador va subratllar que volia que l'espectador sentís la por latent que envolta la pel·lícula i que "no se sentís còmode a cap moment de la història" i tingués el desig de sortir d'un habitatge intoxicat de por, solitud i paranoia.

Sobre la localització de la pel·lícula, els exteriors de la qual s'han rodat a Terol, va assenyalar que va expressar el seu desig d'una cabanya de l'estil de la pel·lícula 'Bailando con lobos'.

CINEMA DE GÈNERE

Casademunt va destacar que li encanta el cinema de terror, motiu pel qual li encantaria tornar a aquesta sendera en futures produccions però que té "ganes" de provar altres registres, i es va confessar deutor del cinema dels 90, des de l'univers de les pel·lícules de Disney a l'equilibri de violència, lirisme i època del cinema dirigit per Mel Gibson.

També l'actriu Inma Cuesta va remarcar ser seguidora del cinema de terror i fantàstic, però va explicar que a l'hora d'afrontar l'actuació no veu diferències respecte a altres gèneres: "Treballo des de la veritat i des d'allà faig tots els gèneres que vinguin a la meva vida", va afegir.

Contador

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2022 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés