BARCELONA, 30 (EUROPA PRESS)
El curs escolar començarà a Catalunya el dimecres 6 de setembre a educació infantil, primària i secundària i el dimarts 12 de setembre a batxillerat, a FP i ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny, i el dilluns 18 de setembre en altres ensenyaments, i es farà amb horari lectiu complet.
Així ho ha comunicat el conseller d'Educació de la Generalitat, Josep Gonzàlez-Cambray, aquest dijous en una carta adreçada als docents i als centres consultada per Europa Press.
El conseller assenyala que començar el curs la primera setmana de setembre és una "bona mesura" per a l'alumnat, especialment per al més vulnerable, ja que redueix la desconnexió a l'estiu i garanteix la igualtat d'oportunitats.
Així mateix, assegura en la carta que, "per millorar la qualitat de l'educació i de la tasca docent", el curs començarà amb horari lectiu complet --el curs passat hi van haver tardes de lleure educatiu--.
Cambray afirma que la concreció del calendari escolar ha estat "fruit d'un procés de diàleg obert amb els representants de tota la comunitat universitària" durant una avaluació amb la participació dels agents, un debat al Consell Escolar de Catalunya i un procés de treball amb la Junta Central de Direccions de Catalunya.
El curs s'acabarà el 21 de juny a educació infantil, primària i secundària, mentre que a batxillerat, a FP i ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny el 17 de juny ho faran les activitats ordinàries i, del 18 al 21 de juny, les d'avaluació extraordinàries.