Publicat 18/05/2015 15:11

Cultura obrirà a la tardor un espai per visibilitzar el "gran iceberg" del patrimoni català

Presentación de los proyectos de Patrimonio Cultural de 2015
Foto: EUROPA PRESS

Crearà rutes del Romànic i un relat únic per al patrimoni romà de Tarragona

   BARCELONA, 18 Maig (EUROPA PRESS) -

   La Conselleria de Cultura de la Generalitat preveu obrir entre setembre i octubre un espai de divulgació a La Rambla de Barcelona amb el carrer Portaferrissa que doni visibilitat al "gran iceberg" del conjunt patrimonial català, en una iniciativa que utilitzarà recursos audiovisuals i que es dirigeix sobretot al públic de fora.

   Així ho ha dit el conseller Ferran Mascarell en una roda de premsa amb motiu del Dia Internacional dels Museus, que ha destacat la necessitat de tenir un "aparador del patrimoni cultural" en el cor de Barcelona, on es puguin descobrir els principals elements de valor, tant materials com immaterials.

   A l'acte, el conseller i el gerent de l'Agència Catalana del Patrimoni Cultural, Xavier Arola, han anunciat que un dels objectius per al 2015 és la creació de la Ruta del Romànic, després de sis anys dedicats a la conservació i restauració, cosa que es traduirà en la creació de set rutes.

   Mascarell i Arola han fet balanç de l'activitat de l'Agència Catalana del Patrimoni Cultural durant el 2014, fet que coincideix amb el primer any de vida de la institució, que s'ha centrat en els públics com a tema estrella de la seva actuació, cosa que ha fet que el 88% dels recursos s'hagin destinat a millorar el vincle entre patrimoni i visitants.

   Els objectius de l'agència, que ha començat l'any amb 15 milions de pressupost i ha acabat amb 21 gràcies als patrocinis i optimització de recursos obtinguts, han estat els d'atreure i fidelitzar públics, millorar fórmules de gestió, promoure la qualitat a l'àmbit de la restauració i portar a terme un mapa general de valor del conjunt del patrimoni en la vida del país.

   En la línia de millorar l'atracció del públic, s'han canalitzat els àmbits de patrocini al foment de la significació social del patrimoni, perquè l'experiència del públic es trobi a l'objectiu central del sistema.

   Alguns dels grans objectius de l'agència per al 2015 passen per augmentar un 8% els visitants als equipaments patrimonials de la Generalitat per arribar als 1.050.000 visitants, arribar a un nivell d'autofinançament del 20% a través de recursos propis i crear una nova marca per al patrimoni cultural.

RELAT ÚNIC PER AL PATRIMONI TARRACO

   Un altre dels projectes més ambiciosos de l'agència és la "creació d'un relat únic global per a tot el Patrimoni Mundial de Tarraco i la seva senyalització, i és la Tarraco romana un dels llocs amb més potencial".

   Una altra de les grans metes d'aquest any és la consecució d'un portal web del patrimoni cultural català, com una "finestra única, accessible, atractiva i per a tots els públics" del territori que integrarà tots els elements patrimonials per fomentar el seu ús social.

35 MILIONS DE FOTOGRAFIES INVENTARIADES

   També es proposa desplegar el portal del patrimoni fotogràfic de Catalunya amb una pàgina web de fotografia, "una eina per entendre el patrimoni fotogràfic d'aquest país" que té més de 35 milions de fotografies inventariades.

   En cada centre patrimonial, ha d'haver "la màxima interacció amb els públics locals i aquí hi ha un llarg recorregut" en què treballa l'agència, ha subratllat Mascarell, que ha dit que aquest any es posarà en marxa l'Espai Patrimoni de divulgació al centre de Barcelona.

   Mascarell ha celebrat que l'agència ha agafat velocitat de creuer, i s'ha convertit en "instrument afinat" que funciona bé i que s'ha erigit com una eina fonamental per als museus del territori.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés