Sonia Sierra: "Tenim l''Espanya ens roba' i ara 'Les pluges ens roben"
BARCELONA, 13 set. (EUROPA PRESS) -
La portaveu adjunta de Cs en el Parlament, Sonia Sierra, ha retret aquest dijous al conseller d'Ensenyament, Josep Bargalló, que atribuís "a les pluges i al 155" incidències en l'obertura de centres educatius per al curs que va començar el dimecres.
En roda de premsa, l'ha acusat de posar excuses i ha dit que l'aplicació de l'article 155 de la Constitució no va paralitzar expedients de construcció: "Tenim l''Espanya ens roba' i ara 'Les pluges ens roben".
Segons Sierra, dimecres "havien de començar les classes amb normalitat, i en 21 centres encara no han començat les classes", i ha demanat canvis en el sistema de licitació d'obres menors en considerar-lo antiquat i obsolet.
Bargalló va dir que 21 escoles anaven a iniciar el curs amb "incidències" per obres inacabades a causa del retard en les licitacions que va atribuir a l'aplicació del 155 i les adversitats meteorològiques d'aquest estiu.
No obstant això, Sierra ha sostingut que les pluges de les últimes setmanes no han estat excepcionals i ha acusat el Govern de no tenir "interès" en l'educació, com creu que va plasmar que el president de la Generalitat, Quim Torra, centrés la seva conferència política del 4 de setembre en el procés sobiranista.
AFECTATS PER TDAH
La diputada s'ha reunit aquest mateix dijous amb la Federació Catalana d'Associacions de Familiars i Afectats de TDAH i ha demanat un protocol "com el de la comunitat murciana, que sí funciona", per donar resposta a la situació dels alumnes que sofreixen Trastorn per Dèficit d'Atenció i Hiperactivitat (TDAH).
També ha reclamat recuperar la formació presencial del professorat i ha lamentat que Catalunya sigui "la comunitat autònoma amb més barracons de tota Espanya amb moltíssima diferència": 1.015.