Publicat 17/04/2024 17:38

Crulla destaca els avantatges de la lectura infantil per millorar el llenguatge i l'autoconeixement

Archivo - Imatge de recurs d'un llibre
AYUNTAMIENTO LAS ROZAS - Archivo

BARCELONA 17 abr. (EUROPA PRESS) -

L'editorial Crulla ha destacat aquest dimecres els principals avantatges de la lectura per als nens, a pocs dies de la diada de Sant Jordi: millora el seu llenguatge, la seva concentració, la seva empatia, el seu autoconeixement i el seu enteniment.

També ha afirmat que un estudi de la Biblioteca Nacional de Medicina dels Estats Units vincula la lectura amb un increment de la creativitat, perqu endinsar-se en les histries dels llibres permet conixer noves experincies, aventures i personatges, informa en un comunicat.

La directora de Crulla, Núria Melgosa, ha assegurat que llegir és "un acte de creació i descobriment que nodreix l'nima i enriqueix la ment", i que permet als nens trobar les seves prpies passions.

Crulla ha fet una llista que inclou títols a partir de 3 anys: 'La llegenda de Sant Jordi' (de Núria Font i Ferré i l'illustrador Robert Garcia), 'Jana, la dragona bombera' (Javier Andrada Guerrero), 'No passa res!' (de Bianca Schulze i illustracions de Samara Hardy) i 'No despertis mai un drac!' (de Bianca Schulze i illustracions de Samara Hardy).

Per a nens a partir de 4 anys, recomana 'Qui estima un drac?' (també de Bianca Schulze i illustracions de Samara Hardy) i 'Vet aquí... un drac' (de Beatrice Blue), i a partir de 5 anys, 'Tinc un drac a casa!' (d'Emma Yarlett) i 'No vull ser la princesa!' (de Grzegorz Kasdepke i illustracions d'Emilia Dziubak).