Actualitzat 07/05/2013 14:45

Creu Roja llança una campanya d'emergència per alimentar mil nens catalans a l'estiu

Ayuda Cruz Roja
CREU ROJA BALEARS

BARCELONA 7 maig (EUROPA PRESS) -

Creu Roja de Catalunya ha impulsat per primera vegada una campanya d'emergència per alimentar des del 22 de juny fins a l'11 de setembre mil nens catalans, que tenen com a únic aliment el menjar que reben a l'escola a través d'una beca menjador, ha informat aquest dimarts l'entitat humanitària en un comunicat.

Les ajudes alimentàries es distribuiran durant el període de vacances escolars entre les famílies dels petits que ja reben una beca menjador de la Creu Roja i també es faran arribar a la infància més vulnerable que assisteix als diferents centres que té l'entitat en territori català.

Els productes frescos i saludables es distribuiran a través de comerços locals de més de 120 municipis i el pressupost d'aquesta campanya és de més de 200.000 euros, procedents de fons propis i d'aportacions d'empresa i particulars.

Amb aquesta estratègia, Creu Roja vol cobrir les necessitats alimentàries de la infància fora del període escolar, facilitant-los l'accés a productes de primera necessitat, com fruita, verdures, llegums, carn i peix.

El menjar arribarà als 670 petits que ja tenen una beca menjador de Creu Roja a 123 municipis catalans, als seus germans de fins a 3 anys i els nens que l'entitat humanitària ha identificat com especialment vulnerables.

La llista de productes que es repartiran es basa en els criteris d'una cistella d'alimentació bàsica familiar confeccionada amb el suport de l'Agència Catalana de Salut, que també ha contribuït a elaborar un receptari amb consells sobre com fer una compra equilibrada i mantenir una dieta saludable.

MÉS DE 86.000 NENS

El 2012, Creu Roja de Catalunya va atendre més de 86.000 menors en risc d'exclusió social a través d'ajuda humanitària directa i de projectes de lluita contra la pobresa.

El 70% de les famílies que atén l'entitat no pot garantir una alimentació saludable als seus fills a casa, per la qual cosa les beques menjador són un element imprescindible per garantir-los un aliment.

Contingut patrocinat