Publicat 20/10/2017 15:18

Creix un 0,6% el volum de negoci de la premsa i revistes en català el 2016

Presentació del Llibre Blanc dels Revesteixes i Premsa en Català
EUROPA PRESS

BARCELONA, 20 oct. (EUROPA PRESS) -

El volum de negoci de la premsa, revistes i mitjans digitals en català es va situar el 2016 en els 36,81 milions d'euros, la qual cosa significa un increment del 0,6% respecte a l'exercici anterior, segons el 'Llibre Blanc de les Revistes i la Premsa en Català' presentat aquest divendres.

L'informe fa un retrat del col·lectiu de publicacions que representa la Federació d'Associacions d'Editors de Premsa, Revistes i Mitjans Digitals, integrada per l'Associació Catalana de la Premsa Catalana (ACPC), impulsora de l'estudi, i l'Associació de Publicacions Periòdiques en Català (Appec).

L'autor de l'estudi i president de Media-HotLine, Enric Yarza, ha explicat que actualment formen part de la federació 202 publicacions de pagament en format paper i 122 en format digital, "molt actives", i dediquen 9.980 pàgines d'informació per nombre editat, el 82% dedicat a contingut.

El 72% de les publicacions, siguin premsa o revistes temàtiques, participen en 1.785 activitats als seus territoris, fet que "ajuda a ampliar la connexió amb els seus lectors", ha dit Yarza.

L'estudi xifra en un total de 1.492 persones que treballen en aquestes publicacions, la qual cosa representa un 0,4% d'augment respecte el 2015, això assenyala que "els treballadors que no són de redacció són els que més creixen".

Les publicacions associades a la federació i l'associació tenen un 52% de les seves vendes per subscripció, el 32,4% de les vendes són en quiosc i el 58% de les publicacions ve amb un PDF digital.

AUGMENT EN PUBLICITAT

Els ingressos per difusió representen el 42,7% del total, mentre que els publicitaris són el 53,5%, i ha augmentat l'1,9% "empesos per la publicitat digital", encara que Yarza ha recordat que els ingressos procedents del paper representen el 93%.

Yarza ha explicat que els mitjans associats tenen un ingrés mitjà de 7,63 euros per lector en format paper, "tres vegades més que la premsa estatal", i un ingrés mitjà d'1,04 euros per lector en format digital, la meitat de la premsa estatal.

L'autor de l'estudi ha assenyalat que l'alta capacitat de penetració als territoris fa que l'ingrés per lector en format paper estigui molt optimitzat, però que en la part digital, amb una manera de veure's i de significar-se més global, "dificulta la monetización en les publicacions més específiques".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés