Publicat 20/5/2020 18:11:28 +02:00CET

Coronavirus.- Pedagogs demanen prioritzar a alumnes que canvien d'etapa en obrir escoles

Esborrany de pissarra a l'interior d'un aula del Col·legi Nobelis de Valdemoro, Madrid (Espanya), a 20 de maig de 2020.
Óscar J.Barroso - Europa Press

El Col·legi de Pedagogs de Catalunya coincideix en un retorn sense activitats lectives

BARCELONA, 20 maig (EUROPA PRESS) -

El vocal de Pedagogia i Escola del Col·legi de Pedagogs de Catalunya (Copec), Joan Gamero, ha defensat aquest dimecres que durant la volta al col·legi en el desconfinament per coronavirus es prioritzi als estudiants en canvi d'etapa escolar.

"No considerem que hagin de tornar a l'escola tots els alumnes, sinó determinades franges", ha manifestat Gamero en declaracions a Europa Press, en les quals també ha sostingut que les activitats que es realitzin als centres haurien de ser lúdiques i d'acompanyament socio-afectiu, i mai lectives.

La postura de Copec coincideix amb el pla de desconfinament escolar anunciat aquest dimecres per la Conselleria d'Educació, que contempla la realització d'activitats no lectives, voluntàries i en grups reduïts en els cursos de canvi d'etapa; així com tutories personalitzades als alumnes que ho requereixin.

En aquest sentit, el vocal de Copec ha manifestat que, a partir de la Fase 2 de la desescalada, l'escola haurà de ser "un lloc d'acolliment per evitar mals majors" pensat per als alumnes que necessitin un acompanyament per situacions familiars, per final de cicle educatiu o per necessitats pedagògiques.

LA DOCÈNCIA TELEMÀTICA

Gamero ha aprofitat per reivindicar l'ensenyament en línia que s'ha dut a terme en els últims mesos en resposta al confinament, i ha considerat que aquesta modalitat "ha arribat per quedar-se".

S'ha preguntat si "val la pena obrir una escola per dues setmanes o menys, segons la regió sanitària", havent-se produït ja bons fruits amb l'experiència a distància; i ha convidat a perfeccionar i implementar l'ensenyament en línia el curs que ve.

"Pedagògicament la docència telemàtica té les seves virtuts i els seus defectes, però hem vist que ens permet fer una docència més personalitzada i que creix la relació amb les famílies", ha manifestat el vocal de Copec.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2020 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés