Publicat 09/04/2020 12:02

Coronavirus.- El Govern demana als serveis educatius "prioritzar" el suport emocional

Edifici de la Conselleria d'Educació de la Generalitat de Catalunya a Barcelona.
DAVID ZORRAKINO/EUROPA PRESS - Archivo

Preveu una formació amb orientacions per vetllar per l'estat emocional de la comunitat educativa

BARCELONA, 9 abr. (EUROPA PRESS) -

La Conselleria d'Educació de la Generalitat ha demanat als serveis educatius "prioritzar" les estratgies de suport emocional, especialment amb aquells alumnes i famílies en situació de vulnerabilitat pel confinament a causa de la pandmia del coronavirus.

En unes orientacions als serveis educatius per al tercer trimestre recollides per Europa Press, veu necessari ajudar l'alumnat, famílies i professorat perqu visquin aquesta situació excepcional amb "el major equilibri emocional possible" i tinguin accés a tots els recursos disponibles.

Ha afirmat que el confinament pot venir acompanyat en alguns casos de dificultats d'accés a Internet o de comunicació amb el professorat, i ha subratllat que els serveis educatius tenen coneixement per atendre les situacions de vulnerabilitat.

Crida als serveis educatius a prioritzar amb els alumnes i famílies la detecció i canalització de les necessitats durant el confinament, collaborar en el seu benestar emocional, garantir el seguiment als alumnes amb discapacitat, facilitar recursos específics i, per via telemtica, un certificat acreditatiu a l'alumnat amb diagnstic del trastorn de l'espectre autista o de dificultats per a la regulació de la conducta.

Respecte als centres educatius i el professorat, ha reclamat definir les vies d'accés i comunicació amb els centres durant el període de confinament, detectar noves necessitats, coordinar-se amb els centres per mantenir el contacte amb les famílies i atendre les consultes dels tutors per proporcionar materials als alumnes.

ASSESSORAR Al PROFESSORAT

La Generalitat també ha demanat que assessorin i acompanyin al professorat en la personalització del procés d'aprenentatge a través de l'aprenentatge virtual per garantir l'equitat, la qualitat i l'accessibilitat de tot l'alumnat i, sobretot, a aquell més vulnerable i amb majors necessitats educatives, i informar-los de la creació de models de propostes didctiques.

Ha demanat als serveis educatius que preparin les memries del curs i identifiquin objectius i activitats que s'han vist afectades per les circumstncies actuals, consensuar les necessitats de cara al proper curs i preparar la llista i documentació necessria de l'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu que s'incorpora al sistema, avanar en l'assessorament als centres que s'iniciaran amb nous recursos d'educació inclusiva i orientar als tutors de les aules d'acollida.

El departament ha demanat que cada servei educatiu de zona treballi, en coordinació amb els territorials, per anar solucionant qüestions i anar avanant en la preparació tant per a una eventual tornada a les aules com de cara al proper curs, procurant adequar les informacions a cada centre i evitar la fragmentació i saturació de propostes.

En previsió d'un eventual aixecament progressiu de l'estat de confinament, el departament preveu una formació que es desenvolupar i impartir en coordinació amb els serveis educatius.

El seu objectiu és oferir unes orientacions que vetllin per l'estat emocional i anímic del professorat, l'alumnat i les seves famílies, i que ajudin, partint de les experincies viscudes, al fet que les activitats als centres siguin "un moment i un espai confiables per tots i promoguin, en definitiva, una tornada harmnica".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés