BARCELONA, 9 juny (EUROPA PRESS) -
Investigadors de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) han identificat la importncia del "aprenentatge informal" i la cooperació entre professionals sanitaris en un estudi arran de la pandmia de coronavirus, ha informat aquest dimarts l'universitat en un comunicat.
L'estudi publicat en la revista 'Journal of Workplace Learning' detalla que el personal mdic ha estat capa d'adquirir els coneixements necessaris per "adaptar-se a aquesta situació extrema" en qüestió de dies i no ho ha fet assistint a cursos.
La professora d'Estudis de Psicologia i Cincies de l'Educació de la UOC Clara Selva Olid ha destacat que aquest tipus d'aprenentatge "té més importncia de la qual se li sol atribuir en l'entorn laboral".
"La rpida i brillant resposta que han donat els diferents ens sanitaris del país a la pandmia s'ha efectuat des de la informalidad dels aprenentatges i des de la cultura de la collaboració absoluta", ha afegit.
Els resultats revelen que com menys jerarquitzada és l'organització, "més i millors oportunitats d'aprenentatge es generen i d'una forma més equitativa".