Publicat 20/5/2020 12:33:59 +02:00CET

Coronavirus.- El consum de televisió a Catalunya augmenta una hora durant el confinament

Seu del CAC
CAC - Archivo

Arriba a la xifra rècord de 4 hores i 28 minuts diaris

BARCELONA, 20 maig (EUROPA PRESS) -

El consum de televisió durant el mes d'abril a Catalunya va arribar a una xifra rècord de 4 hores i 28 minuts diaris, fet que suposa 1 hora i un minut més que abans del confinament per la pandèmia del nou coronavirus.

Aquest augment d'una hora representa un increment del consum televisiu d'un 39% respecte al mes de febrer, i el públic que ha pujat més el seu consum ha estat el dels nens d'entre 4 i 12 anys, que van passar d'una hora i mitja diària a 2 hores i 12 minuts a l'abril, segons una edició especial del 'Butlletí d'Informació sobre l'audiovisual de Catalunya' (BIAC) del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC).

El butlletí constata que el pic d'actualitat informativa ha fet que Tv3 i LaSexta hagin augmentat la quota d'audiència durant els mesos de pandèmia --març i abril--, així com també han pujat lleugerament o mantingut la quota els canals infantils, mentre que els esportius han reduït significativament la seva audiència amb l'aturada de competicions.

Els informatius de Tv3 han estat els més vists a Catalunya a l'abril i la ràdio es destaca com un mitjà fiable, malgrat la menor penetració que la televisió i Internet, qüestions que el president del CAC, Roger Loppacher, ha valorat molt positivament.

El consum diari d'Internet a Espanya durant el mes de març va ser de 2 hores i 56 minuts per persona i dia, 37 minuts més que el consum del mateix període de l'any anterior, i si solament es comptabilitzen els internautes puja fins el 3 hores i 34 minuts de mitjana.

UN 52% MÉS DE VÍDEO A DEMANDA

El BIAC constata que, a escala global, el consum de les plataformes de vídeo sota demanda va créixer durant la crisi sanitària un 52%, i ha afirmat que a Catalunya la que té més abonats és Netflix, amb 2,7 milions, seguida d'Amazon Prime, amb 1,2 milions, i HBO, amb 639.000 abonats.

Segons un sondeig de Mitjana Hotline per l'Associació Catalana de Ràdio (ACR), la crisi sanitària ha provocat un descens de la publicitat en el sector privat de la ràdio, d'un 50% en el mes de març i de fins a un 70% a l'abril, amb unes previsions "pessimistes" per al segon semestre de l'any.

TELEVISIÓ, CREÏBLE

La televisió en obert es considera per part de la ciutadania com el mitjà més indispensable, el que millor informa, el més creïble i el que més s'ha esforçat per adaptar-se, col·locant-se en segon lloc la ràdio, i la televisió de pagament com el mitjà que més entreté i ajuda més a superar la crisi sanitària.

Un 45% de la ciutadania afirma que usa més que abans els serveis de missatgeria instantània i dediquen un 45% més de temps a les xarxes socials, sent el dispositiu preferit el mòbil, i un 80% assenyala que ha rebut notícies falses o de dubtosa veracitat sobre el coronavirus.

Contador