Publicat 20/05/2020 12:33

Coronavirus.- El consum de televisió a Catalunya augmenta una hora durant el confinament

Seu del CAC
CAC - Archivo

Arriba a la xifra rcord de 4 hores i 28 minuts diaris

BARCELONA, 20 maig (EUROPA PRESS) -

El consum de televisió durant el mes d'abril a Catalunya va arribar a una xifra rcord de 4 hores i 28 minuts diaris, fet que suposa 1 hora i un minut més que abans del confinament per la pandmia del nou coronavirus.

Aquest augment d'una hora representa un increment del consum televisiu d'un 39% respecte al mes de febrer, i el públic que ha pujat més el seu consum ha estat el dels nens d'entre 4 i 12 anys, que van passar d'una hora i mitja diria a 2 hores i 12 minuts a l'abril, segons una edició especial del 'Butlletí d'Informació sobre l'audiovisual de Catalunya' (BIAC) del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC).

El butlletí constata que el pic d'actualitat informativa ha fet que Tv3 i LaSexta hagin augmentat la quota d'audincia durant els mesos de pandmia --mar i abril--, així com també han pujat lleugerament o mantingut la quota els canals infantils, mentre que els esportius han redut significativament la seva audincia amb l'aturada de competicions.

Els informatius de Tv3 han estat els més vists a Catalunya a l'abril i la rdio es destaca com un mitj fiable, malgrat la menor penetració que la televisió i Internet, qüestions que el president del CAC, Roger Loppacher, ha valorat molt positivament.

El consum diari d'Internet a Espanya durant el mes de mar va ser de 2 hores i 56 minuts per persona i dia, 37 minuts més que el consum del mateix període de l'any anterior, i si solament es comptabilitzen els internautes puja fins el 3 hores i 34 minuts de mitjana.

UN 52% MÉS DE VÍDEO A DEMANDA

El BIAC constata que, a escala global, el consum de les plataformes de vídeo sota demanda va créixer durant la crisi sanitria un 52%, i ha afirmat que a Catalunya la que té més abonats és Netflix, amb 2,7 milions, seguida d'Amazon Prime, amb 1,2 milions, i HBO, amb 639.000 abonats.

Segons un sondeig de Mitjana Hotline per l'Associació Catalana de Rdio (ACR), la crisi sanitria ha provocat un descens de la publicitat en el sector privat de la rdio, d'un 50% en el mes de mar i de fins a un 70% a l'abril, amb unes previsions "pessimistes" per al segon semestre de l'any.

TELEVISIÓ, CREBLE

La televisió en obert es considera per part de la ciutadania com el mitj més indispensable, el que millor informa, el més creble i el que més s'ha esforat per adaptar-se, collocant-se en segon lloc la rdio, i la televisió de pagament com el mitj que més entreté i ajuda més a superar la crisi sanitria.

Un 45% de la ciutadania afirma que usa més que abans els serveis de missatgeria instantnia i dediquen un 45% més de temps a les xarxes socials, sent el dispositiu preferit el mbil, i un 80% assenyala que ha rebut notícies falses o de dubtosa veracitat sobre el coronavirus.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés