BARCELONA, 8 abr. (EUROPA PRESS) -
El Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) ha engegat aquest dimecres una campanya per combatre la desinformació i per promoure un ús responsable de les pantalles i Internet durant el confinament pel coronavirus.
La campanya, de quatre vídeos i quatre falques de rdio, es difondr a Tv3, Catalunya Rdio i xarxes socials des d'aquest mateix dimecres fins al 26 d'abril, i s'ha desenvolupat en el marc del programa eduCAC, ha informat en un comunicat.
El president del CAC, Roger Loppacher, ha destacat la importncia de ser crítics davant els continguts i adoptar un dels lemes de la campanya: 'Atura't, pensa i verifica', que recomana confiar només en informacions oficials i no compartir dades sense una prvia verificació mínima.
Sobre l'ús de pantalles i Internet, s'aconsella pactar uns horaris de connexió; habilitar espais per connectar-se i altres per desconnectar; defensar la privacitat, i establir mecanismes de control parental, entre altres mesures.
La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha planificat emetre els anuncis tres vegades al dia tant a televisió --una al Super3-- com a rdio, i la meitat dels missatges van dirigits la desinformació, mentre que l'altra es refereix a l'ús responsable de pantalles.