Actualitzat 20/4/2020 11:20:37 +00:00 CET

Bargalló: Els centres obriran al setembre i la preinscripció "marcarà" la part lectiva

Aula, classe
PIXABAY

BARCELONA, 20 abr. (EUROPA PRESS) -

El conseller d'Educació de la Generalitat, Josep Bargalló, ha assegurat aquest dilluns que els centres educatius obriran al setembre però que l'evolució del desconfinament per possibilitar quan fer la preinscripció "marcarà" si la part lectiva podrà iniciar-se a mitjan d'aquest mes.

En una entrevista de Catalunya Ràdio recollida per Europa Press, ha dit: "El curs començarà, ara com ara, com estava previst si podem fer la preinscripció i l'assignació de grups i professors en un temps relativament lògic".

Ha explicat que l'estat d'alarma ha suspès els processos administratius com és la preinscripció i que, fins que no s'aixequi, no es pot plantejar com i quan fer-la, però ha subratllat que els centres estaran oberts al setembre.

"L'evolució del desconfinament ens marcarà si la part lectiva la podem començar, com volem i podríem si al maig podem fer la preinscripció, a mitjan setembre. Si la preinscripció no la poguéssim fer, la qual cosa seria un desastre, fins a juliol, la part lectiva hauria de ser una mica més tard", ha subratllat.

ESCENARIS DE TORNADA

Sobre la tornada a les aules, ha dit que el departament treballa sobre diversos escenaris, des d'una tornada a les aules al maig a no poder-ho fer fins a setembre: "Són escenaris molt diferents. Tots contemplats i previstos per aplicar", ha subratllat.

Bargalló ha assenyalat que la tornada "difícilment" serà de tot l'alumnat el mateix dia, i ha dit que a Alemanya es va a produir de forma esglaonada, que sembla ser l'escenari més lògic si la tornada es fa al maig o juny.

Sobre les demandes dels docents substituts, ha afirmat que el departament plantejarà aquest dilluns als sindicats que es puguin cobrir totes aquelles substitucions que demandin els centres educatius.

El conseller ha insistit que el tercer trimestre "no pot ser perjudicial" per a l'alumne, sinó que ha de servir per millorar els dos que ja estan avaluats, i ha assenyalat que és un error pensar que es poden reproduir telemàticament les classes presencials.