Publicat 23/07/2022 15:36

El copríncep Vives demana "més habitatge social i lluitar contra l'especulació" a Andorra

Archivo - El copríncep episcopal d'Andorra, Joan Enric Vives
BISBAT D'URGELL - Arxiu

Justifica la crrega impositiva més petita i s'empara en "la llibertat d'acció de l'Estat"

ANDORRA LA VELLA (ANDORRA), 23 (EUROPA PRESS)

El copríncep episcopal d'Andorra i bisbe d'Urgell, Joan Enric Vives, ha dit que "s'ha de fer més habitatge social i lluitar contra l'especulació dels grans grups immobiliaris" davant els problemes d'accés a l'habitatge al país.

En unes declaracions al programa 'Ara Andorra' de Cope Catalunya i Andorra, recollides per Europa Press aquest dissabte, en les quals Vives ha manifestat que la seva "obligació és defensar l'honorabilitat dels andorrans" i ha apostat per fer d'Andorra un país positiu per als negocis i els inversors, en els seves paraules.

Dins dels "esforos per millorar la reputació internacional" d'Andorra, Vives ha assenyalat la inclusió del país en el Fons Monetari Internacional (FMI), el nou acord d'associació amb la Unió Europea i els negociacions conjuntes amb altres microestats europeus.

"La reputació andorrana és gran i aix ens va permetre que la comunitat Iberoamericana ens fes seu de la cimera" el 2021, ha afegit.

D'altra banda, el copríncep ha justificat la crrega impositiva més petita d'Andorra, "emparant-se en la llibertat d'acció de l'Estat", a banda de la signatura d'acords per evitar la doble imposició i ha assenyalat que Andorra és un país lliure.

BLANQUEIG I CORRUPCIÓ

Vives ha valorat la "plena collaboració" de les autoritats andorranes amb els investigacions contra el blanqueig de capitals i la corrupció.

Així mateix, ha destacat que tot i que els processos judicials puguin perjudicar la imatge del país, els fets investigats són "circumstncies passades" i que la seva presncia en l'actualitat informativa és producte de la lentitud de la justícia, en els seves paraules.

"Va caldre prendre unes mesures i crear una legislació per anunciar al món que Andorra lluitava absolutament contra la corrupció i el blanqueig de capitals", ha detallat.

Contingut patrocinat