Publicat 03/04/2015 13:16

El copilot va accionar els comandaments per baixar més ràpid

PARÍS, 3 abr. (EUROPA PRESS) -

La segona caixa negra de l'avió de Germanwings, el registrador de dades de vol (FDR), confirma que el copilot va estavellar l'aeronau de manera voluntària.

Revela que va accionar diverses vegades els comandaments perquè l'aparell baixés més ràpid, segons ha informat l'Oficina d'Investigació i Anàlisis d'Accidents d'Aviació Civil de França (BEA).

En un comunicat, la BEA ha explicat que els seus investigadors van començar a analitzar dijous a la tarda la segona caixa negra després de la recepció del dispositiu.

La "primera lectura" del FDR mostra que "el pilot en cabina" --el copilot Andreas Lubtiz-- "utilitza el pilot automàtic" per fer que l'aeronau "baixi a una altura de 100 peus".

Després d'aquesta primera acció, segons el relat de la BEA, el copilot canvia la configuració del controlador "diverses vegades" per "augmentar la velocitat" de descens de l'aeronau".

"Continuen els treballs per determinar el desenvolupament precís del vol", ha conclòs l'agència d'investigació aeronàutica gala.

El passat 24 de març, un avió Airbus A320 de la companyia Germanwings es va estavellar als Alps francesos amb 150 persones a bord després d'haver-se enlairat de Barcelona amb destinació a la població alemanya de Düsseldorf.

La Fiscalia de Marsella ha acusat al copilot de l'aeronau, Andreas Lubitz, d'haver causat de manera voluntària l'accident.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés