Actualitzat 28/07/2014 16:55

La contaminació per trànsit marítim al Mediterrani supera la del Mar del Nord

BARCELONA, 28 jul. (EUROPA PRESS) -

La contaminació generada per trànsit marítim està molt per sobre de l'existent al Mar del Nord, segons un estudi liderat per l'Institut de Diagnosi Ambiental i Estudis de l'Aigua (IDAEA) del Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC), que fa una revisió i anàlisi de l'impacte del trànsit marítim en la contaminació atmosfèrica.

L'estudi, publicat fa poc a la revista 'Atmospheric Environment', és fruit de l'encàrrec de l'Agència Europea de Medi Ambient i compara la contaminació per emissions de vaixells en zones costaneres europees, per ser una font que s'ha de tenir en compte per l'impacte en la qualitat de l'aire.

La investigadora principal del projecte i membre del Departament de Geologia Inorgànica de l'IDAEA-CSIC, Mar Viana, ha destacat la important diferència entre el nord d'Europa, on la contaminació per partícules procedents del trànsit marítim representa l'1% del total, i ciutats del sud d'Europa, on aquest percentatge supera el 20% (Gènova) o el 14% (Melilla).

Les xifres també es disparen a ciutats com Barcelona (6%), Algesires (10%) o a l'illa italiana de Lampedusa (8%), en comparació amb les de les poblacions nòrdiques, que en conjunt estan molt per sota, com el Regne Unit (4%), Països Baixos (5%) o Dinamarca (3%).

La causa pot deure's, segons ha afirmat Viana, a les diferències pel que fa a quantitat de trànsit, a l'ús de combustibles més nets al nord i a la climatologia, ja que la pluja més habitual al nord del continent arrossega les partículas i neteja l'aire, però també podria explicar-se per la diferència metodològica del treball.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés