Actualitzat 04/07/2018 17:08

El Consorci Forestal s'oposa a una agència del patrimoni natural amb "perspectiva urbana"

BARCELONA 4 jul. (EUROPA PRESS) -

El Consorci Forestal de Catalunya s'ha oposat aquest dimecres a la creació a esquena del territori i "amb perspectiva urbana" d'una agència del patrimoni natural i la diversitat, fruit de l'impuls de la Conselleria de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat.

Segons ha lamentat aquest dimecres en un comunicat, la futura agència "no cerca l'equilibri entre la gestió i la conservació i s'ha concebut d'esquena al territori i sense tenir en compte tots els objectius sobre biodiversitat que figuren en les polítiques marc europees".

Igualment, el consorci veu necessària la figura d'una agència que faciliti el desenvolupament de les polítiques de conservació i millora del mitjà natural, però lamenta que la proposta presentada en la passada legislatura s'ha fet de forma precipitada i, per això, topa "de forma frontal" amb el sector forestal i agrari.

Ha acusat la proposta de néixer amb una "perspectiva urbana" de voler protegir el territori però des d'un vessant equivocat, en què no es contempla la gestió sostenible de boscos amb una eina de millora de la biodiversitat, de fixació de llocs de treball i també de dotació de major resistència dels boscos davant el canvi climàtic i els incendis forestals.

Per això, reclamen que la planificació territorial sigui equilibrada entre la gestió i la conservació, ja que a nivell tècnic i científic s'evidencia la necessitat d'un equilibri entre ecosistemes de qualitat, desenvolupament econòmic i gaudi d'uns beneficis ambientals per part de la societat.

Contingut patrocinat