Publicat 26/12/2014 20:17

La Conselleria d'Ensenyament titlla de "segregador" i tradicional el currículum de Secundària

BARCELONA, 26 des. (EUROPA PRESS) -

La Conselleria d'Ensenyament de la Generalitat ha criticat que el currículum de Secundària aprovat en Reial Decret aquest divendres en el Consell de Ministres és "segregador, no deixa marge a l'autonomia de les comunitats i dels centre i és tradicional i no integra competències".

Ha defensat en un comunicat que considera necessari convocar un nou debat de la conferència sectorial d'educació sobre el Real Decret, que encara s'ha d'aprovar definitivament.

Critica que el currículum regulat en el Reial Decret "crea dos tipus de titulacions que evidencien la segregació entre els alumnes més brillants i els que ho siguin menys".

Ha assegurat que l'Estat gestiona competències troncals mentre que les comunitats autònomes ho faran amb les de lliure elecció, per la qual cosa el Reial Decret "reparteix competències en lloc de compartir-les, trencant l'esperit constitucional".

Defensa que es tracta d'un document "uniformitzador" que no deixa espai ni a les comunitats ni als centres educatius, i que el currículum és innecessàriament exhaustiu, en les seves paraules.

Considera a més que proposa un sistema d'avaluació "antiquat, atomitzat i desintegrador", i que no té en compte les recomanacions de l'Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmics (OCDE) per no integrar plenament les competències, segons la Conselleria.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés