Publicat 18/09/2019 18:48CET

El congrés XPatient creu que l'apoderament del pacient permetr una millor adherncia al tractament

L'experta en metodología de gestió eficient, Lalis Fontcuberta
EURECAT/XPATIENT BARCELONA CONGRESS

Tanca amb més de 500 inscrits i posa en valor 20 iniciatives innovadores

BARCELONA, 18 set. (EUROPA PRESS) -

La pacient oncolgica i experta en la metodologia de gestió Lean, Lalis Fontcuberta, ha assegurat aquest dimecres --en la segona jornada del XPatient Barcelona Congress-- que la participació i l'apoderament del pacient permetr que "s'impliqui de manera més activa en la cura del seu estat de salut, contribuint així a una millor adherncia al tractament".

"He passat per més de 50 professionals i 12 processos diferents. Algú s'ha posat en el meu lloc a l'hora de dissenyar el model? Algú ha fet aquest recorregut de principi a fi?", ha dit, segons un comunicat d'Eurecat, que organitza el congrés al costat del Clínic i la Fundació Tic Salut.

La quarta edició del congrés, que s'ha celebrat aquest dimarts i dimecres, ha comptat amb més de 500 inscrits i ha posat en valor 20 iniciatives innovadores en l'apoderament del pacient i del cuidador per millorar la seva experincia.

La cofundadora de la plataforma collaborativa The Care Lab Lekshmy Parameswaran ha assegurat que cal dissenyar "amb els pacients, no per a ells".

Parameswaran ha assenyalat la metodologia del 'design thinking' com a instrument per transformar el dia a dia dels pacients: "La creació conjunta amb els pacients i cuidadors és inspiradora i essencial per comprendre el context en qu les noves solucions han de funcionar".

En la mateixa línia, la directora de l'rea d'Avaluació i Qualitat d'AQuAS, Mireia Espallargues, ha subratllat que els pacients "aporten experincies i preferncies que amplien les perspectives d'anlisis i complementen els coneixements extrets de l'evidncia científica procedent dels estudis".

CANVI DE PARADIGMA

El cap de la Unitat de Medicina Interna de l'Hospital Plató, Raimon Camps, ha afirmat que el principal repte que afronta el sector sanitari és el canvi de paradigma que passar d'"una visió paternalista o autonomista a una relació centrada en el pacient".

"Les administracions públiques hauran de fomentar aquesta participació i promoure la formació d'uns pacients més informats, proactius i amb una visió crítica per construir un millor sistema de salut", ha subratllat Espallargues.

El director de la Unitat d'eHealth d'Eurecat, Felip Miralles, ha explicat que la transformació digital "est aportant innovacions tecnolgiques lligades al núvol, al mbil, a la intelligncia artificial i a l'anlisi massiu de dades que permetr que els pacients puguin augmentar la quantitat i la qualitat de la comunicació amb el personal sanitari".

El responsable del projecte Experincia de Pacient de l'Hospital Clínic de Barcelona, Joan Escarrabill, ha considerat essencial la creación de materials informatius amb els pacients i la gestió del temps d'espera, tant pel que fa a les expectatives com a la informació.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2020 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés