El congrés XPatient creu que l'apoderament del pacient permetrà una millor adherència al tractament

Publicat 18/9/2019 18:48:47CET
L'experta en metodología de gestió eficient, Lalis Fontcuberta
EURECAT/XPATIENT BARCELONA CONGRESS

Tanca amb més de 500 inscrits i posa en valor 20 iniciatives innovadores

BARCELONA, 18 set. (EUROPA PRESS) -

La pacient oncològica i experta en la metodologia de gestió Lean, Lalis Fontcuberta, ha assegurat aquest dimecres --en la segona jornada del XPatient Barcelona Congress-- que la participació i l'apoderament del pacient permetrà que "s'impliqui de manera més activa en la cura del seu estat de salut, contribuint així a una millor adherència al tractament".

"He passat per més de 50 professionals i 12 processos diferents. Algú s'ha posat en el meu lloc a l'hora de dissenyar el model? Algú ha fet aquest recorregut de principi a fi?", ha dit, segons un comunicat d'Eurecat, que organitza el congrés al costat del Clínic i la Fundació Tic Salut.

La quarta edició del congrés, que s'ha celebrat aquest dimarts i dimecres, ha comptat amb més de 500 inscrits i ha posat en valor 20 iniciatives innovadores en l'apoderament del pacient i del cuidador per millorar la seva experiència.

La cofundadora de la plataforma col·laborativa The Care Lab Lekshmy Parameswaran ha assegurat que cal dissenyar "amb els pacients, no per a ells".

Parameswaran ha assenyalat la metodologia del 'design thinking' com a instrument per transformar el dia a dia dels pacients: "La creació conjunta amb els pacients i cuidadors és inspiradora i essencial per comprendre el context en què les noves solucions han de funcionar".

En la mateixa línia, la directora de l'Àrea d'Avaluació i Qualitat d'AQuAS, Mireia Espallargues, ha subratllat que els pacients "aporten experiències i preferències que amplien les perspectives d'anàlisis i complementen els coneixements extrets de l'evidència científica procedent dels estudis".

CANVI DE PARADIGMA

El cap de la Unitat de Medicina Interna de l'Hospital Plató, Raimon Camps, ha afirmat que el principal repte que afronta el sector sanitari és el canvi de paradigma que passarà d'"una visió paternalista o autonomista a una relació centrada en el pacient".

"Les administracions públiques hauran de fomentar aquesta participació i promoure la formació d'uns pacients més informats, proactius i amb una visió crítica per construir un millor sistema de salut", ha subratllat Espallargues.

El director de la Unitat d'eHealth d'Eurecat, Felip Miralles, ha explicat que la transformació digital "està aportant innovacions tecnològiques lligades al núvol, al mòbil, a la intel·ligència artificial i a l'anàlisi massiu de dades que permetrà que els pacients puguin augmentar la quantitat i la qualitat de la comunicació amb el personal sanitari".

El responsable del projecte Experiència de Pacient de l'Hospital Clínic de Barcelona, Joan Escarrabill, ha considerat essencial la creación de materials informatius amb els pacients i la gestió del temps d'espera, tant pel que fa a les expectatives com a la informació.

el més llegit

  1. 1

    Un mort i dos ferits en un accident a l'N-340 a Vallirana (Barcelona)

  2. 2

    Cinc detinguts i 36 identificats a Cornellà per enfrontaments entre aficions

  3. 3

    'Suc de Síndria', Millor Curtmetratge de Ficció en els Premis Goya 2020

  4. 4

    Un detingut i 60 ultres del Barça identificats per una baralla amb radicals del València davant del Mestalla

  5. 5

    Es mantenen les afectacions a la R1, la R3 i la R11 de Rodalies

La actualidad más visitada en EuropaPress logo: La actualidad más vista