Publicat 25/03/2015 19:36

La comunitat educativa demana al Parlament que blindi l'alumnat de la Lomce

Rueda de prensa de la Muce con representantes comunidad educativa
MUCE/FAPAC

BARCELONA, 25 març (EUROPA PRESS) -

El Marc Unitari de la Comunitat Educativa (Muce) ha anunciat aquest dijous que ha demanat tornar a reunir-se amb la Comissió d'Educació del Parlament per exigir-li el compliment de la seva resolució en la qual es compromet a legislar per protegir l'alumnat de Catalunya de l'aplicació de la Llei Orgànica per a la Millora de la Qualitat Educativa (Lomce).

En un comunicat, ha retret que la Lomce s'aplica en primària des del setembre i que ara s'afegeixen "altres aspectes tant curriculars, com organitzatius i de gestió" que tenen poc a veure amb el model d'escola catalana.

El Muce ha manifestat la seva oposició al currículum publicat mitjançant Reial decret estatal, especialment en la implantació de l'FP Bàsica (FPB).

Segons el Muce, la Lomce està ja en plena aplicació a Catalunya en aspectes com "la confessionalitat de l'ensenyament o la gestió i govern dels centres, que queda en mans exclusives de l'administració", per la qual cosa ha demanat la participació de la comunitat educativa.

Ha assegurat que, tal com està actualment la normativa, l'administració té capacitat de seleccionar les direccions i aquestes de prendre qualsevol decisió sense el control del Consell Escolar o un altre òrgan col·legiat de la comunitat educativa.

El Muce ha sostingut que l'ús del català ha sortit "escaldat" perquè la proposta del departament davant de les famílies que plantejava problemes per l'ús del català ha estat, segons la seva opinió, implantar un TIL encobert traslladant el problema als centres i la resta de famílies.

Ha considerat que amb l'aplicació d'aquesta llei la Conselleria "traeix" l'opinió majoritària del Parlament contra la implantació de la Lomce i es desqualifica davant de la comunitat educativa.

UNIVERSITAT

D'altra banda, el Muce ha demanat la "congelació" del decret 3+2 --graus de tres anys i màsters de dos-- i la paralització de l'Estratègia Universitària 2015 perquè, segons la comunitat educativa, suposa una reforma vertical i que no té en compte el sector universitari ni la realitat econòmica.

Segons el Muce, aquesta reforma és "un atac" a la universitat pública i les classes populars que fomenta la segregació de l'alumnat, la precarització del personal docent i la mercantilització de l'educació superior.

El Muce ha donat el seu ple suport a les mobilitzacions de les últimes setmanes i a la vaga del 26 de febrer, i ha instat la Generalitat a obrir un procés participatiu on la comunitat educativa prengui veu en la construcció d'un model d'universitat pública basat en un fort sistema de beques.

La comunitat educativa ha reprotxat que la Generalitat "s'ha desentès" del finançament i creació de places de guarderia, i s'ha inhibit en la planificació escolar i la creació de places escolars públiques.

El Muce ha criticat el "tracte desigual" de la Conselleria d'Ensenyament amb la xarxa pública davant la privada concertada, i ha exigit a la Generalitat que lideri una ofensiva contra la pobresa infantil i l'exclusió social.

Per al Muce, la mesura d'exigir un certificat mèdic per a la matrícula en determinats centres pot posar en evidència que la pobresa influeix en la salut i l'educació, però "no és una mesura que permeti reparar el dany i menys prevenir-lo".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés