Actualitzat 13/06/2014 17:59

La 'community mànager' de Lady Gaga: "Tot el que penja en les xarxes ho escriu ella"

Responsable de redes sociales de Lady Gaga, Jan d'Alessandro
EUROPA PRESS

BARCELONA, 13 juny (EUROPA PRESS) -

La responsable de les xarxes socials de la cantant nord-americana Lady Gaga, Jan d'Alessandro, ha revelat aquest divendres que la diva gestiona directament les seves publicacions en la xarxes socials i no necessita consells per a això: "Tot el que penja ho escriu ella".

"Té una comunicació molt directa amb els fans. Li agrada ser autèntica i transmetre'ls la seva autèntica veu", ha revelat D'Alessandro en una entrevista d'Europa Press, que aquests dies participa al congrés internacional Sónar+D, que se celebra fins a aquest dissabte al recinte Montjuïc de Fira de Barcelona, coincidint amb el Festival Internacional de Música Avançada i New Media Art Sónar.

Gaga és cofundadora de l'empresa Blackplane, matriu de la plataforma de fans Littlemonsters.com, un negoci que va néixer perquè considera la cantant que la comunicació directa amb els seus fans és "un efectiu mecanisme de publicitació", i alhora de recepció de qualsevol missatge per part del seu incondicional comunitat.

D'Alessandro ha explicat que Gaga "vol sentir-se al voltant dels seus fans" i tenir el seu 'feedback', cosa que li permet la plataforma Littlemonsters.com, on els fans poden penjar comentaris que la diva del pop acostuma a repiular, compartir i marcar com a favorits.

A més, Gaga també valora disposar de les dades personals dels seus seguidors a través del registre en aquesta plataforma, el que li permet acostar-se amb un missatge més definit al seu 'target' i arribar-li més al cor: "Escoltar els seus fans és important".

De fet, Gaga va donar el poder als seus fans de crear una col·lecció de marxandatge per a una de les seves gires amb els dissenys més votats a través de Littlemonster.com, i ha resultat vendre un 30% més que no ho feia amb les seves pròpies col·leccions.

Segons D'Alessandro, Gaga ha obert gratuïtament aquesta plataforma a la resta d'artistes després de la seva experiència positiva amb els fans: "És un regal de Lady Gaga al món".

Tot i això, ha confessat que també Twitter i Facebook són "molt importants" per a la cantant perquè configuren les tres potes de la seva vida social.

Sigui on sigui que publiqui ho fa usant la seva pròpia veu i és amant de penjar 'selfies' amb diferents modelets i al costat del seu gos, a més de criticar sense embuts el negoci de la música: "És la seva veu i és molt autèntica".

EL 90% NOMÉS MIRA

D'Alessandro ha revelat que el 90% dels usuaris de les xarxes socials tradicionals, com Twitter i Facebook, es limiten a mirar, "el 9% es limita a participar amb 'm'agrades' o 'retweets'" i l'1% comparteix i genera continguts.

Aquestes xifres es disparen a la xarxa social Littlemonsters, tenint en compte que el 44% genera continguts de manera activa i el 90% dels visitants tornen una altra vegada a participar: "És una xarxa molt pròxima, on la gent se sent escoltada i forma una gran comunitat".

D'Alessandro ha precisat que el fet de crear xarxes socials pròximes, com Littlemonsters, permet que els usuaris "se sentin lliures per expressar-se", el que garanteix un èxit de participació i viralitat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés