Actualitzat 01/11/2011 14:04

Comediants es burla de la mort amb 'Perséfone', inspirada en el món de les "varietés"

'Persèfone', De Comediants
JORDI DULSAT SEGURA

L'obra celebra el 40è aniversari de la companyia i tanca un cicle sobre temes universals

MADRID, 1 nov. (EUROPA PRESS) -

La companyia catalana Comediants es burla de la mort amb la seva nova obra, 'Perséfone', un espectacle inspirat en el món de les "varietés" on la música té un paper protagonista. Amb aquesta creació, el grup teatral celebra el seu 40è aniversari i tanca un cicle sobre temes universals.

Aquesta particular interpretació, que va ser estrenada a Moscou, arriba aquest dimarts 1 de novembre al Teatre María Guerrero de Madrid i seguirà en cartell fins al 4 de desembre. Àngels Gonyalons, Jordi Llordella, Laia Oliveras, Laia Piró, Marc Pujol i Ramón Calduch conformen el repartiment d'aquesta obra.

El director de Comediants, Joan Font, ha explicat que aquesta obra és un viatge per la fina línia que uneix i separa la vida i la mort, fins a convertir-les en les dues cares d'una mateixa moneda.

"El fil argumental es basa en un mite grec que el món coneix molt poc", ha dit. Per a aquesta aventura, la companyia ha escollit Persèfone, que va ser raptada de l'Olimp per Hades (el déu de l'inframón) quan ella era Core (la primavera) i la va obligar a casar-s'hi convertint-la en reina del món dels morts.

En paraules de Font, es tracta d'un espectacle de "màscares", ja que l'espectador no veurà la cara dels protagonistes fins a l'escena final. "No volíem que la representació de l'ésser humà no fos real", ha explicat.

Per la seva banda, Àngels Gonyalons, que es fica en el paper de Persèfone, dona d'Hades, ha explicat que aquest és un espectacle d'entreteniment, amb els seus "petits dards que no fan mal". Tot i els diferents gèneres que se serveixen en aquest espectacle, que viatja entre el cabaret i el guinyol, l'actriu defensa que es tracta d'un espectacle "llatí".

FINAL D'UN CICLE

El director de la companyia ha indicat que amb aquesta obra conclou un cicle sobre temes universals amb què han recorregut temes com el sol, la nit, el dia, el pas del temps, l'infern o la festa. Ara, tracten la mort en profunditat, tot i que ja fos present en altres moments dels seus espectacles, i es preparen per investigar en altres camps.

La seva experiència a Rússia va ser interessant, ja que allà la mort és un assumpte "tabú". "Hi ha una mirada molt personal, més discreta encara que a Espanya". "Aquest és un tema que no toquen", assenyala. Per això, trobar-se amb una obra així va ser sorprenent i emotiu per al públic rus.

Segons indica, 'Perséfone' "no pretén més que parlar de la mort". "A Moscou hi havia gent que s'aixecava de l'emoció a veure aquesta història. L'estat d'ànim influeix quan es veu aquesta obra", conclou el director.