Publicat 11/10/2019 17:18:49CET

'Colour Out of Space' reviu en el Festival de Sitges l'univers de Lovecraft amb Nicolas Cage

El director Richard Stanley en el Sitges Film Festival 2019.
DAVID ZORRAKINO - EUROPA PRESS

"Hi ha un boom de contingut de terror i fantasia que reflecteix l'angoixa dels temps que vivim"

SITGES (BARCELONA), 11 Oct. (EUROPA PRESS) -

El director Richard Stanley ha reviscut aquest divendres en el 52 Sitges Film Festival - Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya l'univers d'H.P. Lovecraft amb l'adaptació de 'Colour Out of Space' --'El color que va caure del cel'--, protagonitzada per Nicolas Cage i Scarlett Amaris.

Un meteorit s'estavella prop de la granja dels Gardner, i allibera un organisme extraterrestre que converteix la tranquil·la vida rural de la família en un malson colorista i alucinògen, que obliga el director de fotografia de la pel·lícula, Steve Anis, a desplegar una psicodèlica incandescència fúcsia amb la qual prova d'il·lustrar els estralls que el monstruós color provoca en els humans i en els animals.

Sobre el treball d'Anis, Stanley ha descrit que Anis ha buscat en tot moment la bellesa, però ha avisat que no té necessàriament moral: "Hi ha coses molt boniques que poden tenir efectes catastròfics".

ULTRAVIOLATS I ULTRASONS

Si la imatge prova d'oferir les gammes ultraviolades invisibles a l'ull humà, també la música mira de donar a l'espectador "la percepció més enllà de la percepció, amb ultrasons i infrasons", tot això en honor de descriure la manera com una presencia alienígena prova d'atacar des de la quarta dimensió.

"La pel·lícula inclou una paleta de colors davant la tendència d'una imatge sense saturar, sense gairebé colors", ha dit el director, que vol tornar a les estètiques psicodèliques dels anys 80.

Sense treballar durant molts anys en un llargmetratge, Stanley ha tornat amb aquesta producció i ha destacat que "hi ha un boom de continguts de terror i fantasia que reflecteixen l'angoixa dels temps que vivim".

"La meva part supersticiosa sempre em diu que les deïtats del món de Lovecraft estan fent pressió per tornar a la nostra cultura. Cent anys després de la seva mort, Lovecraft mai no ha estat tan popular com ara", ha dit el director, i ha considerat que la cultura global està saturada de referències de Lovecraft.

Ha recordat que ell fa 30 anys que viu al Pirineu francès allunyat de la civilització, però que va ser la seva mare que el va introduir a Lovecraft quan als 7 anys li llegia les seves històries, i ara se'l considera l'autor de terror més important: "Lovecraft volia mostrar la inutilitat i petitesa de l'ésser humà davant el cosmos com un element generador de terror".

No obstant això, ha reivindicat que cal que els directors reinventin els clàssics per aostar-los a cada generació: "La nostra missió és fer una altra vegada fresques aquestes històries i treballar que els arquetips siguin perillosos per a cada generació".

Sobre la presència de Nicolas Cage en la cinta, ha dit que en el rodatge de 'Mandy', van començar a parlar d'aquest projecte i Cage era molt fan de Lovecraft, així que es va quedar amb el guió de seguida, tot i que només estava disponible quatre setmanes al gener del 2019 i es va haver de rodar llavors.

Sobre l'actor ha dit: "Va revisar el guió, va subratllar moltes coses que va creure que podia millorar i improvisar i va donar lloc a explosions preparades amb setmanes d'antelació", i ha destacat que l'actor va ser molt valent d'afrontar el paper perquè interpretava a algú amb molts defectes, feble i vulnerable, allunyat dels protagonistes a l'ús.

L'actualitat més visitada a Aldia.cat

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2019 Europa Press. Està expressament prohibida la redistribució i la redifusió de tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense previ i exprés consentiment.