LORENA SOPENA - EUROPA PRESS
BARCELONA, 23 abr. (EUROPA PRESS) -
L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha demanat dissabte celebrar "més que mai" la cultura aquest Sant Jordi i retornar l'ajuda que la cultura ha proporcionat durant la pandmia de la covid-19.
Ho ha dit durant el seu discurs en l'esmorzar de Sant Jordi de l'Ajuntament de Barcelona, un acte al qual ha assistit la vicepresidenta segona del Govern central, Yolanda Díaz, i el ministre Joan Subirats, a més d'integrants dels grups municipals.
Colau ha destacat que es pugui tornar a gaudir sense restriccions d'aquesta festa, "que s'ha convertit en universal i és una de les més boniques del món".
Ha afegit que durant la pandmia s'han continuat obrint llibreries a la ciutat, "petites finestres d'esperana", i els lectors han comprat més llibres, un altre signe d'esperana per ella.
També ha dit que Barcelona s'ha preparat amb la "superilla literria" del centre de la ciutat perqu es pot celebrar la Diada en millors condicions, amb "més carrers pacificats que mai", i també amb espais als barris.
Ha remarcat que la ciutat est preparada, ha animat a omplir els carrers i a celebrar "més que mai la vida i la vida en comú de la cultura", i ha dit que, tot i que plogui, ser el Sant Jordi que la societat mereix.
IMMA MONSÓ: LITERATURA "VERGE DE CENSURA"
La pregonera d'aquest Sant Jordi a Barcelona, l'escriptora Imma Monsó, ha llegit el text 'La literatura que quiero', que reivindica que la literatura ha de ser transgressora, insubordinada, sense etiquetes, atemporal i que no s'ha de sotmetre "a les tendncies i a la provocació gratuta; una literatura adulta, i, si és infantil, que també sigui adulta".
També ha desitjat que sigui "verge de censura", que no es pugui reduir a consignes polítiques i a sinopsis simplistes, i ha recordat que pertany a una generació en la qual els llibres eren una porta als somnis, a l'entreteniment i al coneixement, cosa que considera que ara ha canviat.
Ha cridat editors i autors al fet que facin seves aquestes peticions per garantir així el futur de la literatura, "un lloc al qual tornar quan, un dia, tota la resta sigui mentida".
L'acte s'ha celebrat al Saló de Cent de l'Ajuntament, tot i que estava inicialment previst al Palau de la Virreina, i ha comptat amb la presncia d'editors, autors i representants institucionals i de la societat civil.