Publicat 03/02/2015 18:03

Colau critica que les noves línies d'autobús beneficien els barris alts de la ciutat

Xavier Trias, con los nuevos autobuses sostenibles de TMB
EUROPA PRESS

BARCELONA, 3 febr. (EUROPA PRESS) -

La líder de Guanyem, Ada Colau, ha criticat aquest dimecres que la fase IV de la xarxa ortogonal d'autobusos presentada per l'alcalde, Xavier Trias, que preveu tres línies noves, "es concentri a les zones acomodades de la ciutat" com les Corts, Sarrià i Sant Gervasi, fet que ha definit com la Barcelona de Trias.

En un comunicat, l'alcaldable per Barcelona s'ha referit a la nova línia horitzontal que cobrirà amb autobusos articulats el trajecte entre Zona Universitària i Bon Pastor circulant a través de la Ronda de Dalt i a les dues línies verticals que uniran Bonanova amb el World Trade Center i l'avinguda Tibidabo amb Pla de Palau, criticant que "el costat dret de la ciutat --Eixample Dret, Sant Martí, Sant Andreu i Nou Barris-- quedi oblidat".

Segons Colau, l'abandonament d'aquests barris respon a la "qüestionable falta de participació del veïnat" en el procés de configuració de la nova xarxa, que, segons la seva opinió, ha estat imposada pel consistori.

"S'han organitzat sessions informatives en els districtes i només en comptades ocasions s'ha tingut en compte el paper dels usuaris", ha lamentat.

Alhora, ha recordat que l'Ajuntament es va comprometre a posar en funcionament 28 línies de les quals només han arrencat 13, més les tres presentades aquest dimecres, que començaran a funcionar a la tardor.

A més, ha considerat que la ciutat no es pot permetre que, en hora punta, el temps d'espera d'aquests vehicles sigui de 12 minuts o més, per veure passar, més tard, dos autobusos seguits: "La freqüència mitjana serà bona, però la regularitat no pot ser pitjor".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés