Publicat 28/11/2014 16:48

El codi infart s'activa nou vegades al dia a Catalunya en el primer semestre de l'any

Jornada sobre el Plan de Salud 2011-2015 en Sitges
EUROPA PRESS

SITGES (BARCELONA), 28 (EUROPA PRESS)

Els sistemes sanitaris catalans han activat el codi infart una mitjana de nou vegades al dia en el primer semestre de l'any, fins a arribar a un total de 1.638, segons l'última actualització del grau de compliment del Pla de Salut 2011-2015, avançada en una trobada que aquest divendres reuneix a més de 2.000 experts sanitaris a Sitges (Barcelona).

Concretament, les dades han estat presentades per la secretària general de la Conselleria de Salut de la Generalitat, Roser Fernández; el director del Servei Català de la Salut (CatSalut), Josep Maria Padrosa; el director general de Planificació i Investigació en Salut, Carles Constante, i el secretari de Salut Pública, Antoni Mateu.

El codi infart és un programa d'atenció urgent i coordinada a l'infart agut de miocardi a Catalunya, on es va implantar el juny del 2009 i ha permès protocol·litzar el sistema, des de l'atenció primària fins a les urgències hospitalàries.

Padrosa ha destacat que "un dels grans reptes" que s'ha marcat Salut és potenciar l'atenció primària, amb l'objectiu de reduir els ingressos hospitalaris i oferir una atenció més personalitzada.

El 2013, més d'un terç dels catalans adults patia alguna malaltia crònica, dels quals un 10% presentava algun grau de dependència: per aquesta raó, l'abordatge dels pacients crònics és un dels eixos principals del Pla de Salut 2011-2015.

60% DE COMPLIMENT

Padrosa ha assegurat que l'any passat es van complir 16 dels 27 objectius del Pla de Salut 2011-2015, el 60% del total, entre els quals destaquen l'augment d'un 5% de l'esperança de vida i la reducció d'un 20% de la mortalitat per malalties circulatòries, entre d'altres.

En canvi, Salut no va aconseguir complir un total d'11 objectius, el 40%, entre els quals destaquen la reducció del sedentarisme, de la taxa de suïcidis i de la mortalitat per càncer colorectal, cosa que no ha aconseguit malgrat l'impuls de mesures concretes.

Contingut patrocinat