Actualizado 20/04/2018 11:43

El clúster català de tecnologia educativa constata la "progressiva digitalització" de les aules

Ponència de L.Liukas al congrés ITworldEdu a Sant Cugat
EURECAT

El Clúster Edutech parla de "primavera pedagògica" a les escoles

BARCELONA, 20 abr. (EUROPA PRESS) -

El Clúster Edutech ha destacat que en els darrers deu anys s'ha produït una "progressiva digitalització" de les aules de primària i secundària acompanyada d'una política educativa favorable, fruit d'una consciència més gran per part d'administracions i d'equips directius de la importància de les noves tecnologies com a eines pedagògiques.

Així ho ha constatat Miquel Àngel Prats, professor titular de Blanquerna-Universitat Ramon Llull i responsable científic del congrés ITworldEdu, esdeveniment de tecnologia educativa a Catalunya organitzat per Edutech amb la col·laboració del centre tecnològic Eurecat --membre de Tecnio-- i que aquesta setmana ha celebrat la desena edició a Sant Cugat del Vallès (Barcelona).

En la seva intervenció, Prats ha remarcat que el món educatiu està vivint una "primavera pedagògica" on escoles i docents estan prenent la iniciativa a l'hora d'aplicar noves eines i metodologies pedagògiques.

A més, aquest expert ha apostat per crear una xarxa de professionals de l'àmbit educatiu per compartir experiències i casos d'èxit a l'aula.

"Ha d'emergir el talent ocult", ha destacat Prats, que ha posat en relleu el paper de l'alumnat com a part implicada i beneficiada de les noves pràctiques pedagògiques.

CINTURES TRANSVERSALS

La desena edició d'ITworldEdu ha reunit centenars de professionals de l'àmbit educatiu, entre professors, equips directius i responsables d'empreses de tecnologia educativa que, durant dos dies, han debatut sobre la transformació educativa fruit de la digitalització, ha informat el clúster en un comunicat.

Els experts han debatut sobre com la tecnologia pot agilitar les tasques administratives dels centres, la rellevància de l'educació a distància o el paper de les dones en les carreres científiques i tecnològiques, entre d'altres temes.

A més, l'organització ha escollit un total de vuit escoles per conèixer de primera mà la seva aproximació pedagògica a través de la tecnologia en tallers reduïts amb docents i alumnat.

Entre d'altres, hi han participat l'escola Frederic Mistral-Tècnic Santa Eulàlia amb un taller per experimentar com la programació i la robòtica poden ajudar l'aprenentatge de diverses àrees als alumnes de primer cicle de primària.

L'associació Jesuïtes Educació ha explicat la seva metodologia de treball amb 'Design Thinking' o pensament creatiu en un taller de creació com el qual treballen els alumnes de cinquè de primària de l'escola de Jesuïtes a Sant Gervasi.

L'escola de metodologia anglosaxona St Paul's School ha mostrat com ensenyen matemàtiques mitjançant l'ús de tableta i amb models pedagògics d'èxit com el Singapur.

Un altre dels tallers ha mostrat com dissenyar i documentar activitats que incorporen les TIC, com l'analítica de dades, a càrrec del grup d'investigació en tecnologies per a l'Educació de la UPF.

ESTIMULAR L'APRENENTATGE

En la ponència inaugural, el professor d'operacions del Iese, Eduard Calvo, ha afirmat que l'ús de noves tecnologies a l'aula estimula l'aprenentatge i pugui donar lloc a mètodes més efectius.

El professor David Calle, enginyer de telecomunicacions i fundador d'Unicoos, ha explicat la seva visió sobre l'educació a distància i l'ús de formats audiovisuals en l'ensenyament primari i secundària, que veu com "un complement innovador" a l'aula, especialment en una generació acostumada al format audiovisual.

Per la seva banda, la programadora i escriptora finlandesa Linda Liukas ha exposat el seu projecte d'aprenentatge de programació informàtica per a nens d'infantil i primària, als quals ensenya bases de computació a partir dels 4 anys.

ITworldEdu és una iniciativa del Clúster Edutech en col·laboració del centre tecnològic Eurecat, promogut per l'estratègia SmartCATALONIA de la Generalitat i l'Ajuntament de Sant Cugat, i amb el patrocini de Clickedu-Qualiteasy, Microsoft-Aula Planeta, Semic, SM Eduquem, Cruïlla i Wiris, entre d'altres.

El clúster agrupa més de 40 empreses i entitats del sector TIC Educació que creen productes o ofereixen serveis de base tecnològica per als processos d'aprenentatge de les etapes no universitàries.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés