Actualitzat 17/12/2013 20:39

CIS.- Els espanyols creuen que la Llei antitabac es compleix als bars però menys al voltant de col·legis i hospitals

Tabaco
EUROPA PRESS

MADRID 14 ago. (EUROPA PRESS) -

L'últim Baròmetre Sanitari del Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat, relatiu al 2012, ha mostrat que els espanyols creuen que la Llei antitabac es compleix en els bars i restaurants però cada vegada menys en els voltants dels col·legis i hospitals.

En aquest estudi, per al que s'han enquestat a 7.729 persones majors d'edat, s'ha després de preguntar-li pel grau de compliment de la prohibició de fumar en alguns dels llocs establert per la normativa des de gener del 2011, seguint una escala en la qual 1 era "totalment en desacord" i 10 "totalment d'acord".

D'aquesta manera, mentre els ciutadans han qualificat amb un 8,22 el grau de compliment de la llei en bars i restaurants, després de ser preguntats pel consum de tabac prop dels col·legis i restaurants ho van avaluar amb una nota molt menor, un 5,43.

Aquesta puntuació és, a més, més baixa que la que van atorgar el 2011 al compliment de la normativa. Aquí, pocs mesos després de l'entrada en vigor, els espanyols van qualificar amb un 8,39 el compliment en els bars i restaurants i amb un 6,03 en els voltants de col·legis i hospitals.

D'altra banda, el Baròmetre ha recollit també l'opinió dels ciutadans sobre la llei. En aquest sentit, els enquestats s'han mostrat d'acord (7,62 sobre 10) que la norma és una mesura encertada, tot i que va endurir la prohibició de fumar respecte a la primera Llei del 2006, i amb una mitjana de 4,21 al fet que la mesura hauria de ser adequada al benefici dels fumadors.

L'aprovació de la normativa no ha influït en els ciutadans a l'hora d'anar o deixar d'anar a bars i restaurants. De fet, el 66,9% dels enquestats assegura que va igual que abans; el 12,5 que acudeix menys i el 7,9% que els visita més des de l'entrada en vigor de la Llei.

Finalment, i com a conseqüència d'aquestes mesures, de totes les persones enquestades que declaraven que eren fumadores, l'11,7% reconeix que ha deixat de fumar al llarg de 2012 i un 20,7% que fuma menys que abans.

Contingut patrocinat