Publicat 09/01/2018 13:38

Cirque du Soleil desvela els seus secrets en una exposició a Barcelona

Vestits de Cirque du Soleil
EUROPA PRESS

"Volem compartir amb el públic el que fem, i també compartir la nostra seu"

BARCELONA, 9 gen. (EUROPA PRESS) -

La companyia canadenca Cirque du Soleil desvela els seus secrets en l'exposició 'Totem, Behind the scenes' en el Museu del Disseny de Barcelona des d'aquest dimarts i fins al 4 de febrer, com a prèvia al desembarcament a la capital catalana de l'espectacle 'Totem' el 23 de març --després de la seva estrena el 2010--, ha explicat en roda de premsa el director de creació de la companyia, Neilson Vignola.

L'exposició, d'entrada gratuïta, narra "la vida" del circ després de la seva creació fa 33 anys amb l'objectiu de compartir les seves entranyes; per exemple, com es fan els vestits i les màscares que han de ser espectaculars com un vestit de festa, resistents com el mico d'un mecànic i flexibles com el guant d'un cirurgià.

L'exhibició també desvela com els artistes aprenen a maquillar sols amb 16 hores d'entrenament i com es construeixen els escenaris, a més de poder penetrar per vídeo en la popularment coneguda com a 'Ciutat del Circ', en Montreál, i veure com la companyia --integrada per 4.000 persones-- sempre viatja amb la seva icònica gran carpa blanca.

"Volem compartir amb el públic el que fem, i també compartir la nostra seu", ha explicat Vignola, convençut que el públic no donarà crèdit a les dimensions de les seves instal·lacions al Canadà, que es triga 30 minuts a creuar a peu, i en la qual hi ha un escenari a grandària real.

Sota el lema "evocar, invocar i provocar", l'exposició ha passat el 2017 per Madrid i Sevilla, amb vista a recalar a Màlaga i Alacant després de Barcelona, i Vignola ha alertat que malgrat les tres dècades d'existència de la companyia, és la primera vegada que Cirque du Soleil fa una exposició.

'TOTEM', ORIGEN DE LA VIDA

Sobre l'espectacle 'Totem', ha avançat que està basat en l'origen de la vida, per la qual cosa dona molta importància a l'aigua i "cada acrobàcia significa alguna cosa en la història de l'ésser humà", i ha detallat que l'escenari és en si la petxina d'una tortuga, un element molt simbòlic en moltes cultures.

Com l'aigua era molt difícil de portar en una infraestructura de gira, el director canadenc, autor de 'Totem', Robert Lepage, va idear per a l'espectacle la projecció de rius, cascades i llacs, en un relat que si bé comença a l'aigua condueix després fins al cel.

"Comencem amb l'aigua i després amb surar; passem a estar de genolls, més tard dempeus, després correm i al final tots volem volar", ha explicat, en una trajectòria que l'espectacle posa sobre les taules en coordinació amb la música, el maquillatge i el vestuari.

Sobre el futur de la companyia, Vignola ha dit que sempre és un repte seguir sorprenent al públic, quelcom que s'aconsegueix espectacle rere espectacle amb noves proves, com s'ha fet amb 'Totem' i l'aigua, i com ho fa el seu espectacle 'Crystal' amb acròbates sobre gel.

Vignola ha assegurat que se seguirà aquesta línia també amb una producció per la 2019 -encara sense nom-- a la Xina per la qual s'estan dissenyant dues graderies de 700 persones cadascuna que se separaran i mouran durant el xou en un moviment ple de significat: "Comencem i acabem junts. És a la Xina. És Orient i Occident".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés